2 657 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Förmodligen dum fråga
Vi har ett hus som vi köpte för ett år sedan.
Nu är det dags att ta tag i lite "egen touch" och vi planerar att renovera vardagsrummet först.
I samband med detta kommer vi bl. a att byta golv, så nu till frågan.
Det ligger ett klickgolv idag och vi kommer förmodligen att ersätta detta med klickgolv eller parkett från byggmax. Skall man ta bort det gamla golvet (ligger förmodligen bara isolering under), eller skall man lägga det nya på det gamla.
Det enda man skulle vinna på att inte ta bort det gamla är ev. lite isolerande effekt, då vi har två lager (torpargrund under isolerinen). Men å andra sidan höjer vi golvhöjden som kommer att ha effekt mot angränsande rum.
Tack på förhand.
/Michael
Nu är det dags att ta tag i lite "egen touch" och vi planerar att renovera vardagsrummet först.
I samband med detta kommer vi bl. a att byta golv, så nu till frågan.
Det ligger ett klickgolv idag och vi kommer förmodligen att ersätta detta med klickgolv eller parkett från byggmax. Skall man ta bort det gamla golvet (ligger förmodligen bara isolering under), eller skall man lägga det nya på det gamla.
Det enda man skulle vinna på att inte ta bort det gamla är ev. lite isolerande effekt, då vi har två lager (torpargrund under isolerinen). Men å andra sidan höjer vi golvhöjden som kommer att ha effekt mot angränsande rum.
Tack på förhand.
/Michael
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Ingen fråga är för dum 
Är det ett klickgolv som ligger där idag? Om det ligger ett klickgolv så har du säkert något annat "stabilare" golv under det. Så jag skulle ta bort det gamla klickgolvet och lägga nytt sedan.
Kan du inte lyfta lite på golvet någonstans och se efter vad som finns under?
Är det ett klickgolv som ligger där idag? Om det ligger ett klickgolv så har du säkert något annat "stabilare" golv under det. Så jag skulle ta bort det gamla klickgolvet och lägga nytt sedan.
Kan du inte lyfta lite på golvet någonstans och se efter vad som finns under?
alltid smidigt om man kan anpassa golvhöjden mot angränsande rum och andra aspekter vad gäller just golvhöjden.
mao. jag hade slitit bort det gamla golvet om det gynnat mig iom golvhöjden.
P.s finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
mao. jag hade slitit bort det gamla golvet om det gynnat mig iom golvhöjden.
P.s finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
Klicka här för att svara