3 985 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Förminskning 12 -> 10mm ?
Hej
Kanske korkad fråga ;D men jag har köpt 12mm ballofixer och till dessa förminskningar till 10mm, förminskningshylsa i mässing.
Stödhylsa ska så klart alltid användas oavsett men behöver man klämringen när man har ett förminsknings-stycke :-/
Kanske korkad fråga ;D men jag har köpt 12mm ballofixer och till dessa förminskningar till 10mm, förminskningshylsa i mässing.
Stödhylsa ska så klart alltid användas oavsett men behöver man klämringen när man har ett förminsknings-stycke :-/
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Förminskninghylsan är också en klämring. Stödhylsa skall inte användas till hårda kopparrör.
Ok, m.a.o. ingen extra klämring när jag har förminskningshylsa.
Ok, ska bara ha klämkopplingar (ballofixer) till blandare.
Tänkte ge mig på att löda resten.
Testar i tvättstugan utomhus, läcker det så vet man
Du kanske har erfarenhet av mjuklödning av kopparrör eller överhuvudtaget vad som gäller för varm/kallvatten-lödningar?
Får man mjuklöda dem?
Håller det?
Tänkte köra med mjuklod och gasolbrännare.
Dömt att misslyckas eller?
Du kanske har erfarenhet av mjuklödning av kopparrör eller överhuvudtaget vad som gäller för varm/kallvatten-lödningar?
Får man mjuklöda dem?
Håller det?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Har inte hårdlött sedan mitten av 80-talet. Aldrig mjuklött, det var bannlyst på rörfirman.jocke@nybleus.se skrev:Ok, m.a.o. ingen extra klämring när jag har förminskningshylsa.
Får man mjuklöda dem?
Håller det?
Klicka här för att svara