???Finns det någon som har några erfarenheter av förlikning vid tvist ang. husköp :-/
 
Vid en förlikning måste båda parter vara beredda att jämka sin krav. Vänta Dig ingen storseger. Man brukar säga att en vid en lyckad förlikning är båda parter är lika missnöjda.

Att genomföra en rättegång är alltid riskfyllt. Inte minst för en konsument. Den kostar pengar, tid och ork. Så försök att träffa en förlikning. Även om en tvist hamnar i tingsrätten så slutar den oftast i en förlikning under handläggningens gång.
 
Tack för svaret!!!
Hoppas att två års elände snart ska vara slut.
De sömnlösa nätterna, hinkvis med tårar :'( :'( :'( :'( :'(, ont i magen går aldrig att ersätta i pengar..............
Måste bara förlikningen gå i genom så vi kan börja om från början igen...........
POSITIVT TÄNKANDE!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 
"liiisa", då håller jag verkligen tummarna för att det ska gå som du önskar :)

Vad är det som gått fel i ert fall, med husköpet menar jag?

MVH//Christina,
 
Jag har tyvärr erfarenhet kring tvist med byggare, juridiken och förlikning.

Skicka mig ett privatmeddelande om det är något Du undrar så skall jag försöka hjälpa Dig, om jag kan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.