5 365 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Förhydringspapp i mellanbjälklag????
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Har sågat upp undergolvet för att ta bort lite avoppsrör och vattenrör. Rev samtidigt ut en del av isoleringen då den var full av sågspån och annat skräp, hade dessutom läckt lite runt golvbrunnen så det kändes bra att byta ut den. Under isoleringen låg det förhydringspapp och frågan är om den fyller någon funktion. Våningen under är uppvärmd källare med duschrum vilket är ganska nybyggt så man får väl anta(hoppas) att det sitter någon plastfolie mellan takpanelen och råsponten. Så min fråga är om jag skall lägga ny papp under isoleringen eller kanske det inte fyller någon funktion.
enlig mig så fyller den ingen funktion..! risken är ju att du får in fukt i mellan 2 täta (?) sikt.. det brukar inte vara så bra.
Dock så skulle inte jag vara säker på att det sitter någon plastfolie mellan takpanelen och råsponten.. :-?
Dock så skulle inte jag vara säker på att det sitter någon plastfolie mellan takpanelen och råsponten.. :-?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Har bestämt mig för att skippa pappen, överambitiöst enligt försäljare av byggmtrl. Vad gäller plasten har du rätt, pratade med säljaren och det finns ingen plast i taket alls så det är nog bäst att det får var lite luftigt och dragigt 
Klicka här för att svara