3 556 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Förhindra byggdam in i annat rum ?
En sån här lösning duger nog http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Ovrigt/Dammskydd/
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Om det går: se till att ha övertryck i rummet som ska hållas rent.
Dock så tror jag att det är i stort sett omöjligt att komma undan 100% om du ska kunna passera genom dörren. Som kysan skriver så letar sig dammet in över allt.
Vid vår tvättstugerenovering förra året gjordes en "omlotthängning", fönstret på vid gavel samt ventilationen på max men vi hade ändå byggdamm i HELA huset.
Dock så tror jag att det är i stort sett omöjligt att komma undan 100% om du ska kunna passera genom dörren. Som kysan skriver så letar sig dammet in över allt.
Vid vår tvättstugerenovering förra året gjordes en "omlotthängning", fönstret på vid gavel samt ventilationen på max men vi hade ändå byggdamm i HELA huset.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 631 inlägg
Ett billigare alternativ är topp plast som används till pallar. Plasta in garderober och skåp tejpa noga runt om.
Tejpa och plasta dörröppningar, om möjlig unvik att gå in i de rum som är mest dammkänsliga.
Det fungerade hyvsat för oss. Vid Renovering är byggdamm det jobbigaste enl. mig.
Tejpa och plasta dörröppningar, om möjlig unvik att gå in i de rum som är mest dammkänsliga.
Det fungerade hyvsat för oss. Vid Renovering är byggdamm det jobbigaste enl. mig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden