2 497 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Förhindra byggdammsspridning under stambyte?
Annalkande stambyte.
Mittemot toaletten ligger en stor klädkammare som jag verkligen inte vill ha in byggdamm i. Hur förhindrar jag att det kommer in där på bästa sätt? Kommer inte att bo i bostaden under tiden, så inga dörrar öppnas.
Vilken plast och tejp rekommenderas? Något särskilt sätt att sätta upp det på? Vill veta ALLT.
Mittemot toaletten ligger en stor klädkammare som jag verkligen inte vill ha in byggdamm i. Hur förhindrar jag att det kommer in där på bästa sätt? Kommer inte att bo i bostaden under tiden, så inga dörrar öppnas.
Vilken plast och tejp rekommenderas? Något särskilt sätt att sätta upp det på? Vill veta ALLT.
Moderator
· Stockholm
· 57 794 inlägg
Borde ju räcka att tejpa dörrspringan, och ev nyckelhål. Men kontrollera att där inte finns någon ventil också. Man kan överväga att även täcka kläderna med täckplast därinne.
Val av tejp är svårt. Absolut inte maskeringstejp. Maskeringstejp skall dra bort inom ett par dygn för att inte lämna limtrester. Det finns en maskeringstejp avsed för putsning, alltså att maska bort murbruk. Den är av tjock plast. Har fått för mig att den fungerar bättre vad gäller limrester.
Val av tejp är svårt. Absolut inte maskeringstejp. Maskeringstejp skall dra bort inom ett par dygn för att inte lämna limtrester. Det finns en maskeringstejp avsed för putsning, alltså att maska bort murbruk. Den är av tjock plast. Har fått för mig att den fungerar bättre vad gäller limrester.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Köp en golskyddstejp. (Gul rulle’. Tejpa alla glipor in mot garderoben. Byt tejpen ca 1ggr/mån. Då riskerar du inte att tejpen klibbar fast för hårt.J Jojjo88 skrev:Annalkande stambyte.
Se till så du inte har undertryck i klädkammaren, plugga ventilationen om det är en frånluftsventil. Sitter det en tilluftventil är det bara en fördel då du får ett övertryck mot rummet intill. o så tejpa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden