Skal koppla 3 taklampor till ett uttag/en sladd.
Köpta denna dosa på Hornback, ska vara till 3 sladdar.
Då det endast är 3 ingångar, ska jag tvinna ihop alla 3 bruna i en ingång och alla blå i en ingång? Trodde där skulle finnas 9 ingångar så alla var i var sin?
Sen undrar jag också att det endast är 2 hål där sladden ska vara i kläm, då jag har 3 sladdar, behöver jag jo ha 2 st i ett av hållen och då kommer jo den sista sladden sitta ensam och blir då inte klämt ordentligt fast?
Tacksam för svar, Ann
Köpta denna dosa på Hornback, ska vara till 3 sladdar.
Då det endast är 3 ingångar, ska jag tvinna ihop alla 3 bruna i en ingång och alla blå i en ingång? Trodde där skulle finnas 9 ingångar så alla var i var sin?
Sen undrar jag också att det endast är 2 hål där sladden ska vara i kläm, då jag har 3 sladdar, behöver jag jo ha 2 st i ett av hållen och då kommer jo den sista sladden sitta ensam och blir då inte klämt ordentligt fast?
Tacksam för svar, Ann
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Behöver du ha med skyddsjord till dessa lampor? Då kan du välja HE254 istället som tillåter 4 utgående lampsladdar, plus en för anslutning, totalt 5 alltså.
Annars kan du väl försöka knö in tre utgående i den plint du har. Se bara till att kabelmanteln blir dragavlastad. Jag har inte provat, men det ser ut som att man kan karva bort lite gods från avlastningsbygeln så att den bli tunnare. Pillrigt blir det i vilket fall.
Annars kan du väl försöka knö in tre utgående i den plint du har. Se bara till att kabelmanteln blir dragavlastad. Jag har inte provat, men det ser ut som att man kan karva bort lite gods från avlastningsbygeln så att den bli tunnare. Pillrigt blir det i vilket fall.
Hej, då förstår jag, ska köpa HE254 istället, toppen tack för svar!
Klicka här för att svara


