61 111 läst ·
256 svar
61k läst
256 svar
Företag påstår att de inte kunde göra annorlunda
Det var ett ynkligt försvar.R roserz skrev:
Men. Du har köpt ett fönster. Oberoende av vad du kallar det. Är det ett fönster. Och alla deras illustrationer är försedda med svarta lister. Det borde vara din skyldighet som konsument att påpeka detta, när du beställde ett vitt fönster/glasvägg/glasparti/industrivägg.
Delat ansvar altså.
Staffan
Då borde inte dessa delas in i olika kategorier. Om en industrivägg är ett fönster, så ska det gå under kategorin "fönster". Kollar du in deras hemsida, så ser du att industriväggarna går under "industriväggar" och inte fönster.Staffan2000 skrev:
Det var ett ynkligt försvar.
Men. Du har köpt ett fönster. Oberoende av vad du kallar det. Är det ett fönster. Och alla deras illustrationer är försedda med svarta lister. Det borde vara din skyldighet som konsument att påpeka detta, när du beställde ett vitt fönster/glasvägg/glasparti/industrivägg.
Delat ansvar altså.
Staffan
Jag fattar det. Men likförbaskat är det ett fönster! De kan kalla det för "Sture". Men ändå är det ett fönster.R roserz skrev:
Staffan
Varför ska TS jämka mer firman? Det är bara du Staffan2000 och n
Varför ska TS jämka med firman? Det verkar vara du och någon mer i tråden som anser att felet tillhör TS. Och att en duschvägg är ett fönster?! Nu får du väl ändå ge dig.
Uterum består även utav väggar.Staffan2000 skrev:
Varför ska TS jämka med firman? Det verkar vara du och någon mer i tråden som anser att felet tillhör TS. Och att en duschvägg är ett fönster?! Nu får du väl ändå ge dig.
Jag sade att det var ett gränsfall! Men med lite mer tänkande är det mer åt genomskinlig skärm, än fönster. Men det är petitesser i sammanhanget. Jag tycker att ÄVEN ts varit slarvig i sin beställning. Liksom firmans förklaring att de inte HINNER med att informera köparna. En pinsam ursäkt.F Freiherren skrev:
Staffan
Jo men om alla bilder på hemsidan visar svarta fönster med svarta lister på hemsidan och du säger jag vill ha en vit istället för svart så är det ju precis det du har fått eftersom du inte ställde någon fråga om något annat.R roserz skrev:Du förstår inte poängen med det här. Jag frågar om företaget kan tillverka en vit vägg. Företaget svarar ja. Men det framgår aldrig att väggen, i sin helhet, förutom glasen, inte kommer att vara helt vit. I offerten står det om glasen, färg på aluminium-profilen och mått. Som konsument är det svårt för mig att fråga om listerna om dessa inte står med. Detaljer som som syns på en produkt tydligt, ska framgå från säljarens sida.
Detta var något jag påpekade för företaget också, efter att jag fått hem väggen. De sa att de förstod, men att de inte hade tid att förklara för kunderna att listerna är svarta då det är många kunder som beställer. För mig är det en väldigt dålig förklaring som tyder på att man inte ens vill lägga ner tid på sina kunder. De hänvisar mig att kolla på deras fönster på hemsidan, då alla har svarta lister. Jag förklarar att jag inte var intresserad av ett fönster, därför har jag inte kollat på dessa. Frågar om de inte kan lösa det på något sätt. Som t.e.x dra av en viss summa på väggen, eftersom att jag med högsta sannolikhet kommer be en hantverkare fixa listerna. Får ett nej på mina förslag. Företagets lösning är gråa lister som jag själv ska byta ut.
Jag tycker att företaget inte alls har tagit ansvar. Hade det stått klart och tydligt på deras hemsida att de använder sig av svarta eller gråa lister, hade jag frågat om dessa. Att de nu, i efterhand har lagt till info ang listerna och valet av färg, hjälper inte mig.
Tittar du på en hemsida som enbart har röda fönster och du kommer till dem och fråga om du kan få ett vitt och dem säger ja. Ja då blir ytskiktet vit på produkten och resten blir som dem övriga röda fönstrena.
Som kund verkar ni ju som att företaget alltid ska vara tankeläsare.
förklara gärna hur kan man se att fönstret är gjort av nån svart plast OCH svarta lister på en helsvart vägg. Jag kan inte se det iaf! Och jag kan inget om sånt, så beställer jag ”det här men i vitt” så förväntar jag mig en helvitt vägg.B Bortkommen skrev:Jo men om alla bilder på hemsidan visar svarta fönster med svarta lister på hemsidan och du säger jag vill ha en vit istället för svart så är det ju precis det du har fått eftersom du inte ställde någon fråga om något annat.
Tittar du på en hemsida som enbart har röda fönster och du kommer till dem och fråga om du kan få ett vitt och dem säger ja. Ja då blir ytskiktet vit på produkten och resten blir som dem övriga röda fönstrena.
Som kund verkar ni ju som att företaget alltid ska vara tankeläsare.
Edit: det är samma sak som att gå till frisören och färga håret och säga ”jag vill vara svarthårig” och på slutet ser du att du har inte blivit det. Och då förklarar frisören ”men du har ju gråa hår, vi kan inte färga det på sättet du vill”. Lite dum jämförelse kanske, men som lekman är jättesvårt att veta såna saker innan!
Om du köper ett vitt fönster från Traryd,SP, Mockfjärd, Elite mm mm ... fönstret är vitt på insidan och vitt på utsidan. Men vilken färg har gummilisten mot glaset? Grå 99% av fallen , eller svart. Har man köpt ett vitT-grått eller svart-vitt fönster? Eller ett vitt?
Är en röd bil doppad i röd färg?
Med vänlig hälsning, fremax
Är en röd bil doppad i röd färg?
Med vänlig hälsning, fremax
Du har ju fått exakt vad du frågat efter, ta det som lärpengar och ta emot dom grå listerna som leverantören erbjudit sig att skicka till dig. Byt själv och gå vidare.R roserz skrev:Du förstår inte poängen med det här. Jag frågar om företaget kan tillverka en vit vägg. Företaget svarar ja. Men det framgår aldrig att väggen, i sin helhet, förutom glasen, inte kommer att vara helt vit. I offerten står det om glasen, färg på aluminium-profilen och mått. Som konsument är det svårt för mig att fråga om listerna om dessa inte står med. Detaljer som som syns på en produkt tydligt, ska framgå från säljarens sida.
Detta var något jag påpekade för företaget också, efter att jag fått hem väggen. De sa att de förstod, men att de inte hade tid att förklara för kunderna att listerna är svarta då det är många kunder som beställer. För mig är det en väldigt dålig förklaring som tyder på att man inte ens vill lägga ner tid på sina kunder. De hänvisar mig att kolla på deras fönster på hemsidan, då alla har svarta lister. Jag förklarar att jag inte var intresserad av ett fönster, därför har jag inte kollat på dessa. Frågar om de inte kan lösa det på något sätt. Som t.e.x dra av en viss summa på väggen, eftersom att jag med högsta sannolikhet kommer be en hantverkare fixa listerna. Får ett nej på mina förslag. Företagets lösning är gråa lister som jag själv ska byta ut.
Jag tycker att företaget inte alls har tagit ansvar. Hade det stått klart och tydligt på deras hemsida att de använder sig av svarta eller gråa lister, hade jag frågat om dessa. Att de nu, i efterhand har lagt till info ang listerna och valet av färg, hjälper inte mig.
Det har funnits biltillverkare som har doppat karrosser/lösa delar i färgbad JA.fremax skrev:
Idag så nej!
Men bilar målas överallt med den karross färg man väljer.
För övriga delar som omålade plastdetaljer/gummilister/osv så syns dessa detaljer klart och tydligt på bilder när man går o handlar en ny bil idag.