elfor12 skrev:
Hittils har if motiverat det med att det går på fastighetsförsäkringen sedan ska resterande krävas på mig via föreningen, här slipper vi också dessa bråk.
Min erfarenhet från att sitta i BRF-styrelse är att fastighetsförsäkrningen i en BRF inte täcker speciellt mycket.

Har du ringt och pratat med skaderegleraren på försäkringsbolaget? Det verkar som om något inte har fungerat i kommunikationen.

Hur gammalt är badrummet? Har försäkringsbolaget pratat något om vilken avskrivning dom räknar på?

P
Z ZipLock skrev:
Min erfarenhet från att sitta i BRF-styrelse är att fastighetsförsäkrningen i en BRF inte täcker speciellt mycket.

Har du ringt och pratat med skaderegleraren på försäkringsbolaget? Det verkar som om något inte har fungerat i kommunikationen.

Hur gammalt är badrummet? Har försäkringsbolaget pratat något om vilken avskrivning dom räknar på?
Dom har ringt mig då har vi pratat lite, 6-8 år 2 boende innan mig finns inga papper så svårt att säga exakt datum men man har nämnt åldersavdrag har då läst i villkoren

Våtrumsbeklädnad inkl. tätskikt
keramiska plattor, stenplattor 10år 5%
övrigt material och utförande samt målning i våtrum 2år 10%

Z ZipLock skrev:
Lite tips för läsning om detta:
[länk]

[länk]
Tack den var läsvärd det verkar ligga på föreningen att gå på min granne men det är ju omöjligt att bevisa så i slutändan faller det väll på mig. "Därför är det alltid viktigt att tidigt fastställa vem som har det ansvaret. Föreningen behöver också fastställa om skadorna orsakats på grund av att någon varit vårdslös, eftersom ansvaret då kan ändras."

Vårdslöshet är ofta oerhört svårt att bevisa.

O
Problemet är att ytskiktet är ditt ansvar. Föreningen för allt fram till ytskiktet.
Med ytskikt räknar jag även tätskikt.
Fb ska hjälpa dig. Sedan får de regressa med andra parter.
Men ytskiktet är ditt ansvar även om du inte orsakat skadan. Föreningen har ansvar att riva och torka ut och sedan återställa fram till ytskikt.
Ring fb och ifråga sätt

Golvvärmen bör väl inte påverkas av den här skadan. Men om föreningen inte har golvvärme som standard lär du inte kunna kräva det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.