7 077 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Fordonsägaruppgifter? vv.se slutat m tjänsten.
För all del, men om en promille av Sveriges befolkning lägger en minut var på att strula med detta har vi precis kastat bort närmare tvåhundra timmar på grund av att Transportstyrelsen inte kan hantera sin apputveckling på ett vettigt sätt... Det vore ganska rimligt att de plockar bort funktionen från appen innan de gör den oanvändbar. Det är även ganska rimligt att de inte beskriver funktionalitet i sin app på sin hemsida, när denna funktionalitet inte längre ska fungera.C cpalm skrev:
När man försöker använda en etablerad funktion i en app och den inte längre fungerar utgår man från att de har en driftstörning. Speciellt då funktionaliteten fortfarande finns dokumenterad på deras hemsida. När man då fullgör sin medborgerliga skyldighet att hjälpa våra myndigheter med behövliga felrapporter 😉, och då får svaret att "det har vi plockat bort", blir i alla fall jag aningen irriterad 😠. Inte primärt över förändringen, utan över den oerhört klantiga hanteringen. 😬
Man slutar aldrig att hoppas. Det är väl min grundläggande positiva personlighet som lyser igenom. 😂😉C cpalm skrev:
Och så slutade det med döden för Vägverket. Läs och lär Transportstyrelsen! 😎C cpalm skrev:
Vad ska vi tro? Fifty-fifty att någon på Transportstyrelsen faktiskt har koll? Eller är jag orealistiskt positiv nu också? 😳C cpalm skrev:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 496 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 496 inlägg
För mig är det säkert 5-10 gånger i veckan iaf. https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/Alfredo skrev:
Å sedan car.info å biluppgifter.se också.
För min del tycker jag det är bra att dom inte lägger mina pengar på att utveckla och förvalta en massa appar till olika plattformar.Alfredo skrev:
För all del, men om en promille av Sveriges befolkning lägger en minut var på att strula med detta har vi precis kastat bort närmare tvåhundra timmar på grund av att Transportstyrelsen inte kan hantera sin apputveckling på ett vettigt sätt... Det vore ganska rimligt att de plockar bort funktionen från appen innan de gör den oanvändbar. Det är även ganska rimligt att de inte beskriver funktionalitet i sin app på sin hemsida, när denna funktionalitet inte längre ska fungera.
När man försöker använda en etablerad funktion i en app och den inte längre fungerar utgår man från att de har en driftstörning. Speciellt då funktionaliteten fortfarande finns dokumenterad på deras hemsida. När man då fullgör sin medborgerliga skyldighet att hjälpa våra myndigheter med behövliga felrapporter 😉, och då får svaret att "det har vi plockat bort", blir i alla fall jag aningen irriterad 😠. Inte primärt över förändringen, utan över den oerhört klantiga hanteringen. 😬
Klicka här för att svara