C cpalm skrev:
Söker du ofta i fordonsregistret? 😀
Gissningsvis fem till tio gånger årligen. Har inte direkt fört bok så jag kan inte svara bättre. 😉

C
Alfredo Alfredo skrev:
Gissningsvis fem till tio gånger årligen.
Tänkte att det i så fall är lite av ett i-landsproblem 😀
Om du lägger in en genväg på startskärmen till den aktuella webbsidan blir det väl nästan samma sak skulle jag vilja påstå.

C cpalm skrev:
Tänkte att det i så fall är lite av ett i-landsproblem
För all del, men om en promille av Sveriges befolkning lägger en minut var på att strula med detta har vi precis kastat bort närmare tvåhundra timmar på grund av att Transportstyrelsen inte kan hantera sin apputveckling på ett vettigt sätt... Det vore ganska rimligt att de plockar bort funktionen från appen innan de gör den oanvändbar. Det är även ganska rimligt att de inte beskriver funktionalitet i sin app på sin hemsida, när denna funktionalitet inte längre ska fungera.

När man försöker använda en etablerad funktion i en app och den inte längre fungerar utgår man från att de har en driftstörning. Speciellt då funktionaliteten fortfarande finns dokumenterad på deras hemsida. När man då fullgör sin medborgerliga skyldighet att hjälpa våra myndigheter med behövliga felrapporter 😉, och då får svaret att "det har vi plockat bort", blir i alla fall jag aningen irriterad 😠. Inte primärt över förändringen, utan över den oerhört klantiga hanteringen. 😬

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
C
Jo håller med, men jag tror inte man får ha för höga förväntningar...
En gång i tiden gick det inte att skicka e-post till vägverket på flera år. Alla mejl till x@vv.se besvarades med ett tekniskt felmeddelande. Så vem vet hur det egentligen ligger till...?

C cpalm skrev:
Jo håller med, men jag tror inte man får ha för höga förväntningar...
Man slutar aldrig att hoppas. Det är väl min grundläggande positiva personlighet som lyser igenom. 😂😉

C cpalm skrev:
En gång i tiden gick det inte att skicka e-post till vägverket på flera år. Alla mejl till x@vv.se besvarades med ett tekniskt felmeddelande.
Och så slutade det med döden för Vägverket. Läs och lär Transportstyrelsen! 😎

C cpalm skrev:
Så vem vet hur det egentligen ligger till...?
Vad ska vi tro? Fifty-fifty att någon på Transportstyrelsen faktiskt har koll? Eller är jag orealistiskt positiv nu också? 😳

Patrik440
Alfredo Alfredo skrev:
Gissningsvis fem till tio gånger årligen. Har inte direkt fört bok så jag kan inte svara bättre. 😉
För mig är det säkert 5-10 gånger i veckan iaf. https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/

Å sedan car.info å biluppgifter.se också.

Alfredo Alfredo skrev:
För all del, men om en promille av Sveriges befolkning lägger en minut var på att strula med detta har vi precis kastat bort närmare tvåhundra timmar på grund av att Transportstyrelsen inte kan hantera sin apputveckling på ett vettigt sätt... Det vore ganska rimligt att de plockar bort funktionen från appen innan de gör den oanvändbar. Det är även ganska rimligt att de inte beskriver funktionalitet i sin app på sin hemsida, när denna funktionalitet inte längre ska fungera.

När man försöker använda en etablerad funktion i en app och den inte längre fungerar utgår man från att de har en driftstörning. Speciellt då funktionaliteten fortfarande finns dokumenterad på deras hemsida. När man då fullgör sin medborgerliga skyldighet att hjälpa våra myndigheter med behövliga felrapporter 😉, och då får svaret att "det har vi plockat bort", blir i alla fall jag aningen irriterad 😠. Inte primärt över förändringen, utan över den oerhört klantiga hanteringen. 😬
För min del tycker jag det är bra att dom inte lägger mina pengar på att utveckla och förvalta en massa appar till olika plattformar.

C
Alfredo Alfredo skrev:
Vad ska vi tro? Fifty-fifty att någon på Transportstyrelsen faktiskt har koll? Eller är jag orealistiskt positiv nu också? 😳
Någon där har säkert koll på vad som händer, men förmågan att kommunicera det till omvärlden på ett vettigt sätt saknas uppenbarligen.

useless useless skrev:
För min del tycker jag det är bra att dom inte lägger mina pengar på att utveckla och förvalta en massa appar till olika plattformar.
Visst kan det vara lämpligt men ska man avveckla något kan man väl göra det på ett vettigt sätt?

C cpalm skrev:
Någon där har säkert koll på vad som händer, men förmågan att kommunicera det till omvärlden på ett vettigt sätt saknas uppenbarligen.
Dom sitter säkert och funderar på när trafikregistret ska komma hem från Rumänien igen så appen börjar funka...

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Dom sitter säkert och funderar på när trafikregistret ska komma hem från Rumänien igen så appen börjar funka...
Eller så är det Rumänerna som utvecklat och förvaltar appen... 😂

• Gilla
useless
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
jag använder bara biluppgifter.se till sånt numera........
Tyvärr saknar biluppgifter ofta information om dragvikt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.