19 231 läst ·
58 svar
19k läst
58 svar
Förberedelser inför flytspackling?
Flytspacklingen gick verkligen över förväntan.
Bara på ett ställe rann det förmodligen igenom och det blev lite lägre. Detta är som ni ser precis inne vid väggen och dessutom under ett element. Räcker det med att ta extra fix där när jag ska klinkra eller behöver jag spackla upp det med något annat innan jag lägger klinkret?
Bara på ett ställe rann det förmodligen igenom och det blev lite lägre. Detta är som ni ser precis inne vid väggen och dessutom under ett element. Räcker det med att ta extra fix där när jag ska klinkra eller behöver jag spackla upp det med något annat innan jag lägger klinkret?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag skulle spackla i där om det ska vara tätskikt annars blir folien / remsor så bökigt att få dit.
Fix ska man helst inte lägga i några tjockare lager, max 1-2cm, vill gärna spricka och torkar segt...
du kan iof blanda ut fixat med sand då går det att lägga lite tjockare och du får bort "tuggummi" konsistensen
Fix ska man helst inte lägga i några tjockare lager, max 1-2cm, vill gärna spricka och torkar segt...
du kan iof blanda ut fixat med sand då går det att lägga lite tjockare och du får bort "tuggummi" konsistensen
nino skrev:Jag skulle spackla i där om det ska vara tätskikt annars blir folien / remsor så bökigt att få dit.
Ok, jag mätte djupet nu och det är knappt 10mm så då borde det helt enkelt funka med lite extra fix eller hur?