S
Lello skrev:
Ok men på primerflaskan står det att man ska strö flytspackelpulvret över och gnugga in det med borste. 😳
följ då vad som står.

S
den jag använder gör man inte det med

• Gilla
Lello
  • Laddar…
När jag väl ska hälla på flytspacklet hur gör jag bäst för att veta så det blir rätt höjd på det?

S
Lello skrev:
När jag väl ska hälla på flytspacklet hur gör jag bäst för att veta så det blir rätt höjd på det?
enklast är nivå pinnar. annars blir det krångel

S
Lello skrev:

SBH skrev:
Ok, försökte söka på det på Byggmax.se men det kom inte upp något, kan det heta något annat?

S
kör med pass och bräda annars

• Gilla
Lello
  • Laddar…
Jag har ju ca 3kvm som ska flytspacklas ca 15mm, jag har köpt 4st 20 L hinkar och planen är att blanda alla fyra med en säck i varje och sen när alla är klara börja hälla ner det... funkar det eller hinner de börja torka för mycket i den första hinken innan jag blandat klart de andra?

Det gör ingen skillnad att hälla ut eller ha kvar dom i hinken. Tidsåtgången blir samma. Så använd 1 hink. Blanda klart och häll ut. Sen repetera. :)

Är det 25kg säckar så blir nog dina 20l hinkar för små... volymen klarar dom men det ska blandas också

nino skrev:
Är det 25kg säckar så blir nog dina 20l hinkar för små... volymen klarar dom men det ska blandas också
Hmm måste man ta hela säckar? Kanske kan köra halva mängden i varje.....

Ja det kan du iof göra men väg upp spacklet då så du får rätt blandning

För att du ska få ett bra resultat ska du blanda allt lika dvs lika mycket vatten och spackel i varje sats, och det blir svår om du blaskar med halva säckar.

Bästa tipset är ta en hink som rymmer minst en säck, ta en till lite mindre hink som du mäter upp vatten i och märk ut nivån på vattnet i den lilla hinken. När du sen blandar tar du 1 säck och en liten hink vatten varje gång....

/Peter

• Gilla
Lello
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.