Det där lilla fixar du utan problem med fix.

• Gilla
Lello
  • Laddar…
När jag nu ska klinkra hur mycket räknar man med att själva fixet bygger? Har nämligen en dörr som jag gärna kommer under för att slippa kapa dörren i nederkant 😇

Stefan N skrev:
Det där lilla fixar du utan problem med fix.
Ja det är bara 10mm djupt. 👍🌟

Du ska ju ha stora plattor så jag hade valt flytfix till dom, bygger ju ca 3mm kanske.

Stefan N skrev:
Du ska ju ha stora plattor så jag hade valt flytfix till dom, bygger ju ca 3mm kanske.
Ok, intressant hur funkar flytfix?

S
Lello skrev:
Ok, jag mätte djupet nu och det är knappt 10mm så då borde det helt enkelt funka med lite extra fix eller hur?
fix är inte spackel. fint och slätt underlag skall du göra med spackel

Där har du fel, från Kiiltos egen anvisning. "lämplig för spackling av ojämnheter upp till 15 mm."

• Gilla
Lello
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Det är fix som liknar flytspackel alltså lösare i konsistensen för att säkerställa full täckning på stora golvplattor.
[länk]
Ok intressant, men flyter den ut lika lätt som flytspackel, eller stannar det under varje platta utan att flyta iväg. Jag har ju en del att såga och behöver en del tid till det.

Verkar va samma.
Den flyter ju inte lika mycket som flytspackel, tänkt dig mitt emellan fix och spackel.
Dock torkar den fort så man får va med lite när man lägger.

Stefan N skrev:
Verkar va samma.
Den flyter ju inte lika mycket som flytspackel, tänkt dig mitt emellan fix och spackel.
Dock torkar den fort så man får va med lite när man lägger.
Ok men jag kan lägga en rad och sen torka rent intill de lagda och fixet stannar kvar under plattan medans jag sågar till plattorna som ska ligga intill?

S
Stefan N skrev:
Där har du fel, från Kiiltos egen anvisning. "lämplig för spackling av ojämnheter upp till 15 mm."
fix är fix och spackel är spackel.

Här kommer några bilder på resultatet. Blev faktisk riktigt nöjd själv. 😜

Renoverat golv med rör och termostatventil nära en vägg och vit list.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverad hall med grå klinkergolv, skor längs väggen och hängande jackor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
JonathanWT och 10 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.