Hej hej
Jag har beställt ett fasadparti, det ni ser på en av bilderna, 280*210.
Väger typ 320 kg trodde säljaren men hittar ingen uppgift, men det spelar inte så stor roll. Tung iaf.
Min snickare är inte hemma & har möjlighet att hjälpa till, den kom tidigare än vad jag trott så jag får försöka lösa det.
Jag tänker att jag i varje hörn upp till skruvar fast ett par snedställda brädor på insidan samt en vertikal i mitten för att den inte ska tippa & falla inåt.
Jag har några saker jag undrar över om det är ngn som har gjort ngt liknande & kan råda?
- Just nu är det förberett för för öppningen där den ska vara & snickaren har lämnat lite marginaler för att kunna justera. Vad behöver jag ha framförallt under innan den placeras på plats? Tänker att det blir svårt att ändra senare.
Ska jag som med fönster lägga ett par små tunna bitar av trä som håller upp den & senare pressa in isolering i springan? Eller så gör man väl typ med fönster?
Eller ska jag lägga isolering tunnt över hela streckan & bara placera den uppepå?
- Jag har tänkt fråga firman som levererar den om de kan bistå med en kran för som ni ser på bilderna är det långt från vägen. Jag måttar det till 24,5 meter från innerst av delen där dörrpartiet ska mot huset samt precis på andra sidan garaget där lastbilen kan stå. Ni ser på bilden.
Han som ringde & ville leverera sa att han har en kranbil som räcker 25 meter men ev kunde han ordna en längre. Men 25m bör väl räcka?
Kan man begära att han hjälper till att få den direkt på plats?
Det blir annars omöjligt för mig att lösa då det är så trångt & olika nivåskillnader just nu utanför.
- Om den placeras direkt utanför & jag byggt upp ngt som hamnar i samma höjd som där den ska stå. Hur förflyttar jag den enklast? Vad kan jag förbereda som den kan skjutas på?
Vad mer bör jag tänka på?
Vore snällt om jag fick hjälp med detta. Är väldigt orolig inför det.
Jag har beställt ett fasadparti, det ni ser på en av bilderna, 280*210.
Väger typ 320 kg trodde säljaren men hittar ingen uppgift, men det spelar inte så stor roll. Tung iaf.
Min snickare är inte hemma & har möjlighet att hjälpa till, den kom tidigare än vad jag trott så jag får försöka lösa det.
Jag tänker att jag i varje hörn upp till skruvar fast ett par snedställda brädor på insidan samt en vertikal i mitten för att den inte ska tippa & falla inåt.
Jag har några saker jag undrar över om det är ngn som har gjort ngt liknande & kan råda?
- Just nu är det förberett för för öppningen där den ska vara & snickaren har lämnat lite marginaler för att kunna justera. Vad behöver jag ha framförallt under innan den placeras på plats? Tänker att det blir svårt att ändra senare.
Ska jag som med fönster lägga ett par små tunna bitar av trä som håller upp den & senare pressa in isolering i springan? Eller så gör man väl typ med fönster?
Eller ska jag lägga isolering tunnt över hela streckan & bara placera den uppepå?
- Jag har tänkt fråga firman som levererar den om de kan bistå med en kran för som ni ser på bilderna är det långt från vägen. Jag måttar det till 24,5 meter från innerst av delen där dörrpartiet ska mot huset samt precis på andra sidan garaget där lastbilen kan stå. Ni ser på bilden.
Han som ringde & ville leverera sa att han har en kranbil som räcker 25 meter men ev kunde han ordna en längre. Men 25m bör väl räcka?
Kan man begära att han hjälper till att få den direkt på plats?
Det blir annars omöjligt för mig att lösa då det är så trångt & olika nivåskillnader just nu utanför.
- Om den placeras direkt utanför & jag byggt upp ngt som hamnar i samma höjd som där den ska stå. Hur förflyttar jag den enklast? Vad kan jag förbereda som den kan skjutas på?
Vad mer bör jag tänka på?
Vore snällt om jag fick hjälp med detta. Är väldigt orolig inför det.
Oj jag missade att bifogaT Tjrex skrev:
Här kommer dem.
Ja det kanske är dumt att chansa. Jag hittar fasen inga monteringsanvisningar alls. Har letat.
Klicka här för att svara


