2 722 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Förberedelse för bandtäckning
Hej jag ska lägga bandtäckning och har rivit av det gamla plåttaket nu.
Upptäckte att det var 3 lager gammal papp och det känns inte bra att lägga ett till lager papp och sedan plåt på detta.
Känns som det finns risk för att gamla papp spikar kan vandra upp och göra märken i den nya plåten
Min tanke var att lägga nya råspontsluckor på den gamla pappen och ny papp på denna och slutligen på med plåten, känns som det blir slätt och bra då,
Vad tror ni om detta?
/tacksam för tips
Upptäckte att det var 3 lager gammal papp och det känns inte bra att lägga ett till lager papp och sedan plåt på detta.
Känns som det finns risk för att gamla papp spikar kan vandra upp och göra märken i den nya plåten
Min tanke var att lägga nya råspontsluckor på den gamla pappen och ny papp på denna och slutligen på med plåten, känns som det blir slätt och bra då,
Vad tror ni om detta?
/tacksam för tips
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Tycker inte om lager på lagar på lager riv av gamma papp och på med ny på befintlig råspont tycket jag blir ju billigare också.
Håller med föregående talare.. Varför kosta på nya råspontluckor? Dessutom med tre lager gammal papp emellan? Nä, riv av skiten, slå ner gamla spikskallar och lägg på ett nytt fräscht lager papp. Dessutom kan du sova gott med vetskapen att du inspekterat råsponten under pappen och att den är helt i sin ordning..
Sen slipper du dessutom att höjningen av taket gör att allt regnvatten kastas ut över hängrännorna om du har otur. Då ska du flytta alla rännkrokar också, med allt vad det innebär..
Sen slipper du dessutom att höjningen av taket gör att allt regnvatten kastas ut över hängrännorna om du har otur. Då ska du flytta alla rännkrokar också, med allt vad det innebär..
Va härligt! Känns alltid skönt att göra saker ordentligt. När man dessutom hittar ett enkelt åtgärdat fel känns det extra bra. Kör hårt!H-by skrev:
Klicka här för att svara