Mikael_L
krilleman_215 skrev:
Standard är ju KV i bottenlagret, då ligger det skyddat och isolerat, prescis som VV och VS-matning i det tredje lagret, då ligger alla slangar i frigo. d^_^b

Vad kan det finnas för anledning att lägga KV i makadam?! Enligt mig ingen alls...
Slippa spåra för rören i frigoliten, kanske.
Det var i alla fall anledningen till att jag la den nere i gruset.
Men det var kanske tokigt ... :(
 
Krilleman
Frigoliten isolerar... Och så ligger den "mjukt och skönt" Aldrig fel!

Den arbetsinsatsen det krävs för att spåra är inte ens nämnbar... Säg att det tar två timmar extra på ett helt husbygge... Och då är det gott om tid! Framförallt om man gör det till sig själv. Av någon konstig anledning vill man inte "gå genvägar" bara det är till sig själv?! ;)
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.