Du har aldrig funderat på en högerhängd dörr?

• Gilla
MEE-84 och 5 till
  • Laddar…
Det hade lätt varit bästa alternativet! Det måste jag fundera/räkna mer på!

Jag känner klart att dörren häger på fel håll. Men säger du att du ska riva ner väggen om ett par år så gör du ju rätt nu.

Jag hade ett liknande utrymme, hängde om dörren. Vart helt klart bäst. Speciellt när dörren i princip alltid är öppen så har man mer användbar väggyta ledig

-=fullmoon=- skrev:
Jag känner klart att dörren häger på fel håll. Men säger du att du ska riva ner väggen om ett par år så gör du ju rätt nu.
Ska inte riva hela väggen. Ska behålla halva väggen, alltså dörren och lite till.

danielandersson skrev:
Jag hade ett liknande utrymme, hängde om dörren.
Lyckades du återanvända karmen? Jag vill fortfarande öppna dörren in i rummet, så jag får ju vända karmsidorna upp-och-ner i så fall i förhållande till hur de sitter nu.

Nej jag fick byta karm. Men det var det värt :)

danielandersson skrev:
Jag hade ett liknande utrymme, hängde om dörren. Vart helt klart bäst. Speciellt när dörren i princip alltid är öppen så har man mer användbar väggyta ledig
Tack så mycket för den här idén! Blev väldigt bra :) Så här borde det ju varit gjort från början! :)

omhangd_dorr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir ju betydligt enklare eldragning också! :thumbup:

Kan man ta matning från det befintliga vägguttaget till taklampan? Så slipper elektrikern dra ny matning från källaren, upp på vinden och sen ner i taket.

• Gilla
Wheelabrator och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
tlundberg kanske vill ha samma höjd som andra brytare i huset, det brukar ju variera lite med byggnadsår.
130cm från golvet sitter brytarna i resten av huset. Kommer köra på det här också.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
tlundberg skrev:
Tack så mycket för den här idén! Blev väldigt bra :) Så här borde det ju varit gjort från början! :)

[bild]

Blir ju betydligt enklare eldragning också! :thumbup:

Kan man ta matning från det befintliga vägguttaget till taklampan? Så slipper elektrikern dra ny matning från källaren, upp på vinden och sen ner i taket.
Ja, snacka om skillnad! Nu blev det perfekt och tänk vad enklare det blir att gå runt med dammsugare nu! ;)

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.