9 930 läst ·
17 svar
10k läst
17 svar
Förbättra vedpanna?
tomas_w skrev:gaia, jag litar på dig där, men huvudskälet är kylning av luckan, resten fick nog bli som det blev. Har jag för dåligt förtoende för CTC när jag tänker så?
Men får jag tid över ska jag exprimentera lite ändå... (och tid finns det inte gott om...)
I mitt fall ska jag komma i gång och svetsa ihop kenjonen och slippa det mesta CTC-relaterat
byrackarn: satte du vinkeln neråt eller upppåt? Med vinkel neråt blire trångt att få i större vedbitar (det är trångt redan nuMen mer plåt=längre väg skadar inte. Ska snickra lite nu när föräldrarledigheten tar slut nu 2'a feb, äntligen lite maskiner och tillverka med..
Har du hunnit börja pilla med pannan?
Jocke
Klicka här för att svara