Hej!

Jag har köpt en 15kvm friggebod från Bauhaus (byggsats) som vi ska använda som ett förråd till gräsklippare, cyklar, redskap, mm. Det ingår ett golv i byggsatsen.

Jag tänkte gräva ur, lägga duk, 15cm makadam (8/16) och trädgårdsplattor som sedan golvreglarna vilar på. Golvreglarna är tryckimpregnerade. Låter det vettigt?

Behöver man förankra friggeboden i marken på något sätt? Dvs. finns det risk att vinden kan ta tag i den och att den, helt enkelt, blåser bort eller flyttar på sig vid kraftiga vindar?

R rsa skrev:
Hej!

Jag har köpt en 15kvm friggebod från Bauhaus (byggsats) som vi ska använda som ett förråd till gräsklippare, cyklar, redskap, mm. Det ingår ett golv i byggsatsen.

Jag tänkte gräva ur, lägga duk, 15cm makadam (8/16) och trädgårdsplattor som sedan golvreglarna vilar på. Golvreglarna är av tryckimpregnerade. Låter det vettigt?

Behöver man förankra friggeboden i marken på något sätt? Dvs. finns det risk att vinden kan ta tag i den och att den, helt enkelt, blåser bort eller flyttar på sig vid kraftiga vindar?
Brukar Friggebodar och växthus flyga omkring där du bygger gör du nog klokt i att förankra, mina bodar ställer jag oförankrade på lecasten och den första står kvar sedan tidigt 90-tal

• Haha
rsa
  • Laddar…
Det brukar inte behövas någon förankring mer än att boden sitter ihop

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.