2 161 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Förankra friggebod i marken?
Hej!
Jag har köpt en 15kvm friggebod från Bauhaus (byggsats) som vi ska använda som ett förråd till gräsklippare, cyklar, redskap, mm. Det ingår ett golv i byggsatsen.
Jag tänkte gräva ur, lägga duk, 15cm makadam (8/16) och trädgårdsplattor som sedan golvreglarna vilar på. Golvreglarna är tryckimpregnerade. Låter det vettigt?
Behöver man förankra friggeboden i marken på något sätt? Dvs. finns det risk att vinden kan ta tag i den och att den, helt enkelt, blåser bort eller flyttar på sig vid kraftiga vindar?
Jag har köpt en 15kvm friggebod från Bauhaus (byggsats) som vi ska använda som ett förråd till gräsklippare, cyklar, redskap, mm. Det ingår ett golv i byggsatsen.
Jag tänkte gräva ur, lägga duk, 15cm makadam (8/16) och trädgårdsplattor som sedan golvreglarna vilar på. Golvreglarna är tryckimpregnerade. Låter det vettigt?
Behöver man förankra friggeboden i marken på något sätt? Dvs. finns det risk att vinden kan ta tag i den och att den, helt enkelt, blåser bort eller flyttar på sig vid kraftiga vindar?
Brukar Friggebodar och växthus flyga omkring där du bygger gör du nog klokt i att förankra, mina bodar ställer jag oförankrade på lecasten och den första står kvar sedan tidigt 90-talR rsa skrev:Hej!
Jag tänkte gräva ur, lägga duk, 15cm makadam (8/16) och trädgårdsplattor som sedan golvreglarna vilar på. Golvreglarna är av tryckimpregnerade. Låter det vettigt?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Det brukar inte behövas någon förankring mer än att boden sitter ihop
Klicka här för att svara