Hej!
Någon kunnig i hur eller snarare vad för material jag använder för att förankra mitt markmätarskåp. Det enda jag vet är på vilken nivå skåpet ska stå. Förankrar jag det med makadam t.ex. får då inte eldistributör det lite kämpigt att dra elen till skåpet? Tacksam för all info
Någon kunnig i hur eller snarare vad för material jag använder för att förankra mitt markmätarskåp. Det enda jag vet är på vilken nivå skåpet ska stå. Förankrar jag det med makadam t.ex. får då inte eldistributör det lite kämpigt att dra elen till skåpet? Tacksam för all info
Lägg ut 2st 50mm gula slanga någon meter utanför,sen kan du fästa skåpetG gwandir skrev:
Menar grus runt skåpet, elbolaget fyllde sand över sin kabel innan. Elinstallatören gjorde bara anmälan.J Johan456 skrev:
Jag har ett sånt här skåp. https://www.garo.se/sv/proffs/produ...kap/markmatarskap-b/markmatarskap-b-1-63-norm Det står en instruktion men jag blir inte klok på hur jag förankrar skåpet innan elen är indragen i det och jag kan ösa på typ grus eller vad jag nu bör ha. Det var fint med en bild som postades. Kanske kan jag göra en liknande ränna i mitten. Mitt skåp ska jag placera på en åker ovanför åkerdiket. Ganska lerigt tyvärr
Minns att man ju fyllde ganska mycket så att det ändå blev hyffsat stadigt, det var nåt djupgående stag man skruvade dit i botten. sen stagade jag lite extra med pinnarna tillfälligt.G gwandir skrev:Jag har ett sånt här skåp. [länk] Det står en instruktion men jag blir inte klok på hur jag förankrar skåpet innan elen är indragen i det och jag kan ösa på typ grus eller vad jag nu bör ha. Det var fint med en bild som postades. Kanske kan jag göra en liknande ränna i mitten. Mitt skåp ska jag placera på en åker ovanför åkerdiket. Ganska lerigt tyvärr
Du kan ju köra ner typ ett järnspett ijämte och dra ett spännband runt skåpet och spettet.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Inte säker. mem är det inte en plåt på tvärsen i botten. Då ställer du skåpet där det ska vara, med luckan mot där kablarna kommer in Riktar upp i lod. slår 4 st 12 mm armeringsjärn i hörnen ca 30 - 40 cm djupt,. gärna med en bit 90 graders vinkel på. Sen på med grovbetong, en säck räcker och lite halvstora stenar som knackas ner i betongen.G gwandir skrev:Jag har ett sånt här skåp. [länk] Det står en instruktion men jag blir inte klok på hur jag förankrar skåpet innan elen är indragen i det och jag kan ösa på typ grus eller vad jag nu bör ha. Det var fint med en bild som postades. Kanske kan jag göra en liknande ränna i mitten. Mitt skåp ska jag placera på en åker ovanför åkerdiket. Ganska lerigt tyvärr
Därefter fylls det på med lite massor av något slag ca 10 cm och trampas till Lovar att det står kvar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden