J jocke31 skrev:
Visst är det härligt att ”konstläder” inte bara kallas plast?
Ja eller galon. Marknadsföringsmumbojumbo.
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Engelska bilar har väl historiskt sett knappt haft ett elsystem, så det är väl inte så konstigt om de skryter med det.

Är för övrigt Lucas inblandat i hur engelska elbilar byggs…? :thinking:
är ju byggt för Asien och syd Europa marknaden... dvs varmare länder.. men håller med.
 
J jocke31 skrev:
Hade Lucassystem i min Ford Zephyr-motor (rak 6:a) i min gamla båt. Det var inte kul.
Joseph Lucas, mannen som uppfann mörkret... :crysmile:
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Joseph Lucas, mannen som uppfann mörkret... :crysmile:
Det sade min mekaniker också…
 
J jocke31 skrev:
Själv gillar jag 360-kameran i min Outlander. Mycket bra när det är trångt. Men absolut, backkamera och även dödavinkel-varnare samt adaptiv farthållare känns ju nästan som standard på en modern bil. Men konstigast av allt är kanske att MG säljer in ”eluppvärmda framsäten” som en feature i lyxpaketet… Det har väl typ alla bilar haft de senaste 40 åren.
Eluppvärmda speglar, säten, rutor mm är tillägg på Fiat 500e också...
 
sir_daniel sir_daniel skrev:
är ju byggt för Asien och syd Europa marknaden... dvs varmare länder.. men håller med.
MG är ju kinesisk numera...
 
P Pin skrev:
Ja eller galon. Marknadsföringsmumbojumbo.
Vegan leather seats tar väl priset.
 
  • Haha
  • Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
W witten skrev:
Vegan leather seats tar väl priset.
Lite som "Smördegen" i affären som innehåller bl a etanol och annat, men inget smör…
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
W witten skrev:
Vegan leather seats tar väl priset.
Ja veganer är väl också gjorda av kött, med skinn utanpå :thinking:
 
Det är sant...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Eluppvärmda speglar, säten, rutor mm är tillägg på Fiat 500e också...
Hmm.
Fästmön hade en Fiat 500x, men den var rätt välutrustad, faktiskt. Rattvärme, dödavinkel-varnare, backkamera, läderklädsel, lane assist, farthållare , 4x4 och en hel del annat. Men det var inte snikmodellen, heller.
 
J jocke31 skrev:
Hmm.
Fästmön hade en Fiat 500x, men den var rätt välutrustad, faktiskt. Rattvärme, dödavinkel-varnare, backkamera, läderklädsel, lane assist, farthållare , 4x4 och en hel del annat. Men det var inte snikmodellen, heller.
11kkr kostar vinterpaketet...
 
pacman42 pacman42 skrev:
11kkr kostar vinterpaketet...
Vinterpaketet? Så man får värme i bilen när det är under 20 grader ute, alltså? :D Fasen, de åker ju skidor i norra Italien.
 
J jocke31 skrev:
Vinterpaketet? Så man får värme i bilen när det är under 20 grader ute, alltså? :D Fasen, de åker ju skidor i norra Italien.
JO, men de säljer bilarna även till länder i länder där det inte är kallt.

I praktiken använder de detta som ett sätt att få bilarna att verka billigare än vad de är...
 
pacman42 pacman42 skrev:
MG är ju kinesisk numera...
Precis, därav vilken marknad de inriktar sig mot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.