1 820 628 läst ·
27 221 svar
1821k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Visst är det så, men många laddare är ju idag inklämda i ett hörn där man hade lite plats över, till skillnad från fossilbränslepumpar som står i anslutning till kiosken på precis det vis du önskar.Alfredo skrev:
Ju mer mainstream elbilar blir, desto vanligare blir säkert genomfartsplatserna även för elbilar, i synnerhet på stationer längs de stora vägarna där marken är billig.
Det kommer bättre laddare längs vägen, helt klart.
Norge i framkant som vanligt.
Kört släp med tesla och det går ju utmärkt med deras laddare, men nästan alla andra kräver att du backar in.
Men då stannande jag för att äta, inte för att ladda egentligen.
Jag bo i förorten till stockholm, var en av de första med elbil. Nu börjar vi bli ganska många och fler har kommit fram och snackat och varit väldigt positiva. Märker stor skillnad senaste året. Tyvärr inga laddare här, trotts att de bygger om hela torget och parkeringarna.
Kört släp med tesla och det går ju utmärkt med deras laddare, men nästan alla andra kräver att du backar in.
Men då stannande jag för att äta, inte för att ladda egentligen.
Jag bo i förorten till stockholm, var en av de första med elbil. Nu börjar vi bli ganska många och fler har kommit fram och snackat och varit väldigt positiva. Märker stor skillnad senaste året. Tyvärr inga laddare här, trotts att de bygger om hela torget och parkeringarna.
Själv gillar jag 360-kameran i min Outlander. Mycket bra när det är trångt. Men absolut, backkamera och även dödavinkel-varnare samt adaptiv farthållare känns ju nästan som standard på en modern bil. Men konstigast av allt är kanske att MG säljer in ”eluppvärmda framsäten” som en feature i lyxpaketet… Det har väl typ alla bilar haft de senaste 40 åren.H hydrolift skrev:
J jocke31 skrev:Själv gillar jag 360-kameran i min Outlander. Mycket bra när det är trångt. Men absolut, backkamera och även dödavinkel-varnare samt adaptiv farthållare känns ju nästan som standard på en modern bil. Men konstigast av allt är kanske att MG säljer in ”eluppvärmda framsäten” som en feature i lyxpaketet… Det har väl typ alla bilar haft de senaste 40 åren.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Engelska bilar har väl historiskt sett knappt haft ett elsystem, så det är väl inte så konstigt om de skryter med det.J jocke31 skrev:
Är för övrigt Lucas inblandat i hur engelska elbilar byggs…?
Undrar också vad som är grejen med de ofattbart korta sladdarna som sitter i många snabbladdare. Jag har vid tillfälle råkat ut för att jag inte kunnat ladda bilen pga att mitt ”tanklock” sitter på höger sida trots att jag backat in, detta när laddstolpen sitter mellan två platser på vänster sida. Snälla, sätt dit en sladd som är en meter längre.Nötegårdsgubben skrev:
Visst är det så, men många laddare är ju idag inklämda i ett hörn där man hade lite plats över, till skillnad från fossilbränslepumpar som står i anslutning till kiosken på precis det vis du önskar.
Ju mer mainstream elbilar blir, desto vanligare blir säkert genomfartsplatserna även för elbilar, i synnerhet på stationer längs de stora vägarna där marken är billig.
Ja lite konstigt är det att backkamera inte är ett krav då det ökar säkerheten för omgivningen när man backar och det finns nog numera som tillval eller standard på samtliga modeller som går att köpa sen några år tillbaka. Borde vara lika lagstadgat och självklart på nyproducerade bilar som att sidospeglar och backspeglar är det, dom finns ju där av en mycket god anledning att man måste se bakåt.H hydrolift skrev:
Luxury:P Pin skrev:
Utöver Komfortutrustningspaketet:
- 17 tums, två tonade lättnetallsfälgar
- Backkamera
- Uppvärmda framsäten
- Döda vinkelvarnare
- Panoramatak
- Eldrivna infällbara sidospeglar
- Konstläderstolar
- Förarsätet kan justeras elektroniskt
Borde man förresten inte få fyra fälgar i Luxury-paketet och inte bara två?
Byggveteran
· 2 742 inlägg
Nötegårdsgubben skrev:
Tror mer på att någon kines är inblandad i elen än Lucas.
Verkar som att dom är långt fram med elbilar där nere.
Blir kanske samma sak som när japanerna började sälja bilar, många skrattade sen blev dom överkörda
Fyra fälgar är extraJ jocke31 skrev:Luxury:
Utöver Komfortutrustningspaketet:
- 17 tums, två tonade lättnetallsfälgar
- Backkamera
- Uppvärmda framsäten
- Döda vinkelvarnare
[länk]
- Panoramatak
- Eldrivna infällbara sidospeglar
- Konstläderstolar
- Förarsätet kan justeras elektroniskt
Borde man förresten inte få fyra fälgar i Luxury-paketet och inte bara två?
Konstläder hade vi redan i Amazonen