Tokslut Tokslut skrev:
Ja små enstaka "gömda" i och runt i byn från motorvägen finns det, men är det intressanta för resande?
Du gick ut med att du inte sett några andra snabbladdare i Södertälje än de vid Circle K i Södra. Nu vet du att det finns fler än så. Jag tänker inte betygsätta vem de är intressanta för.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det är lite glest med laddare i Södertälje, håller med. Men iom. att det snart därefter kommer ett pärlband längs E4 in mot Stockholm så luras man nog lite om man bara tittar på Södertälje. Snabbladdare används ju framför allt av genomfartstrafik.
Karta över E4 vid Södertälje med pinkodsliknande markeringar för laddstationer, visas upp och ner.
Ja, bilden är gjord uppochner because of reasons.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
engs
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vi har väl redan enats om att detta är en tävling, inte ekonomi.

Jag kan absolut inte ekonomiskt motivera varför jag byter laddtidpunkt och laddeffekt för några ören i skillnad i kWh-pris (särskilt när detta sen drunknar i elskatt och överföringsavgifter), utan det är helt enkelt att tävla mot mig själv som gäller.
Absolut, än värre blir det med Tibber Rewards. Typ, kommer hem vid lunch för att jobba hemifrån, har inget behov av att ladda innan det är dags att hämta barnen men kopplar in för några timmar "kanske får in lite "gratis" laddning". Eventuellt ramlar det in nån kWh och 75 öre i reward...
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Gissar på att det skulle stå drivning eller drivhjul.

ID-serien finns bara som elbilar.
Man ska inte byta mobil och glömma slå av rättstavning, trots att den nya påstås arbeta med AI runt tal/text tolkning
Tyvärr missade fyrhjulsdriven ID7 kombi dragvikten med 100 kg, små marginaler men viktiga annars så fixade den kraven. Men det kommer flera märken/modeller och ingen brådska med bytet.
 
https://secc.se/

Dags att anmäla sig till årets upplaga, kanske en Berlingo eller EQS borde vara med i år?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är lite glest med laddare i Södertälje, håller med. Men iom. att det snart därefter kommer ett pärlband längs E4 in mot Stockholm så luras man nog lite om man bara tittar på Södertälje. Snabbladdare används ju framför allt av genomfartstrafik.
[bild]
Ja, bilden är gjord uppochner because of reasons.
Du har väl Ifån.
 
K karlmb skrev:
Du har väl Ifån.
Vill du tvunget veta så gjorde jag så med flit för att funktionsknapparna störde mindre om de kom nedtill i bild istället för upptill.

Men tack för att du försöker.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
wildeside
Laddstationer och räckvidd.
påminner om hur det va när förbrännings motorn gjorde sitt intågande.
Svartvit bild med tidig bil och hästdragen vagn. Text: "Titta vad jag har köpt!" och "Du kan bara köra tills tanken är tom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
onaka och 7 till
  • Laddar…
Parkera i garaget och häng nyckeln på en krok och åk på semester är inget man gör med hästar :P
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Tokslut Tokslut skrev:
Parkera i garaget och häng nyckeln på en krok och åk på semester är inget man gör med hästar :p
Då har du missat något! Va på semester med häst o vagn i 2 veckor för något år sen, helt klart en annorlunda semester upplevelse som jag inte skulle vilja vara utan. Hängde iof inte upp nyckeln på en krok och det fanns inget garage.
 
Såg nu att MG ZS EV ligger mååånga på blocket för 150'

Hur långt kommer man egentligen så här vintertid?
Känns som ett trevligare alternativ än en Zoe?
 
Cheesen
Rabbithole Rabbithole skrev:
Såg nu att MG ZS EV ligger mååånga på blocket för 150'

Hur långt kommer man egentligen så här vintertid?
Känns som ett trevligare alternativ än en Zoe?
Finns en anledning till att det finns många på blocket... Misstänker att dom kommer att finnas än billigare inom en snar framtid.
 
S
De har väl massor av bilar på lager. De slumpade ut de där MG-bilarna för under 3000kr/mån på privatleasing för tre år sen.
 
J
Cheesen Cheesen skrev:
Finns en anledning till att det finns många på blocket... Misstänker att dom kommer att finnas än billigare inom en snar framtid.
Jag som har en Zoe har funderat om jag borde byta, men jag tror jag får dåligt betalt för Zoe och min tro är att eftersom Tesla m3 börjar gå att få för 225k så är 150 för en förvisso lågmilad mg ändå för mycket.

Mgn ser bättre ut än Zoe men jag är inte säker att den som lite äldre och begagnad är bättre att äga... Men någon här kanske haft båda och kan svara...

De för 150 är väl också första årsmodellen med ganska mycket nackdelar?
 
J JohanLun skrev:
Jag som har en Zoe har funderat om jag borde byta, men jag tror jag får dåligt betalt för Zoe och min tro är att eftersom Tesla m3 börjar gå att få för 225k så är 150 för en förvisso lågmilad mg ändå för mycket.

Mgn ser bättre ut än Zoe men jag är inte säker att den som lite äldre och begagnad är bättre att äga... Men någon här kanske haft båda och kan svara...

De för 150 är väl också första årsmodellen med ganska mycket nackdelar?
Har själv en törstig bil med många hk, dock kör jag väldigt lite mil så det spelar mindre roll.
330 kr i helförsäkring i månaden jämfört med 1000 kr för en valfri Tesla.
Har lite svårt att motivera den extra kostnaden på så få mil.
Kommer förr eller senare byta till elbil men då behöver dom fasta kostnaderna vara låga för min del.
Så alla som är intresserade av elbil oavsett märke, kolla försäkringen innan så det inte blir en överraskning av det mindre trevliga slaget.
 
  • Gilla
Cheesen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.