1 822 262 läst ·
27 239 svar
1822k läst
27,2k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Du gick ut med att du inte sett några andra snabbladdare i Södertälje än de vid Circle K i Södra. Nu vet du att det finns fler än så. Jag tänker inte betygsätta vem de är intressanta för.Tokslut skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Absolut, än värre blir det med Tibber Rewards. Typ, kommer hem vid lunch för att jobba hemifrån, har inget behov av att ladda innan det är dags att hämta barnen men kopplar in för några timmar "kanske får in lite "gratis" laddning". Eventuellt ramlar det in nån kWh och 75 öre i reward...Mikael_L skrev:
Vi har väl redan enats om att detta är en tävling, inte ekonomi.
Jag kan absolut inte ekonomiskt motivera varför jag byter laddtidpunkt och laddeffekt för några ören i skillnad i kWh-pris (särskilt när detta sen drunknar i elskatt och överföringsavgifter), utan det är helt enkelt att tävla mot mig själv som gäller.
Man ska inte byta mobil och glömma slå av rättstavning, trots att den nya påstås arbeta med AI runt tal/text tolkning13th Marine skrev:
Tyvärr missade fyrhjulsdriven ID7 kombi dragvikten med 100 kg, små marginaler men viktiga annars så fixade den kraven. Men det kommer flera märken/modeller och ingen brådska med bytet.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
https://secc.se/
Dags att anmäla sig till årets upplaga, kanske en Berlingo eller EQS borde vara med i år?
Dags att anmäla sig till årets upplaga, kanske en Berlingo eller EQS borde vara med i år?
Du har väl Ifån.Nötegårdsgubben skrev:
Det är lite glest med laddare i Södertälje, håller med. Men iom. att det snart därefter kommer ett pärlband längs E4 in mot Stockholm så luras man nog lite om man bara tittar på Södertälje. Snabbladdare används ju framför allt av genomfartstrafik.
[bild]
Ja, bilden är gjord uppochner because of reasons.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Då har du missat något! Va på semester med häst o vagn i 2 veckor för något år sen, helt klart en annorlunda semester upplevelse som jag inte skulle vilja vara utan. Hängde iof inte upp nyckeln på en krok och det fanns inget garage.Tokslut skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Såg nu att MG ZS EV ligger mååånga på blocket för 150'
Hur långt kommer man egentligen så här vintertid?
Känns som ett trevligare alternativ än en Zoe?
Hur långt kommer man egentligen så här vintertid?
Känns som ett trevligare alternativ än en Zoe?
Jag som har en Zoe har funderat om jag borde byta, men jag tror jag får dåligt betalt för Zoe och min tro är att eftersom Tesla m3 börjar gå att få för 225k så är 150 för en förvisso lågmilad mg ändå för mycket.Cheesen skrev:
Mgn ser bättre ut än Zoe men jag är inte säker att den som lite äldre och begagnad är bättre att äga... Men någon här kanske haft båda och kan svara...
De för 150 är väl också första årsmodellen med ganska mycket nackdelar?
Byggveteran
· 2 743 inlägg
Har själv en törstig bil med många hk, dock kör jag väldigt lite mil så det spelar mindre roll.J JohanLun skrev:Jag som har en Zoe har funderat om jag borde byta, men jag tror jag får dåligt betalt för Zoe och min tro är att eftersom Tesla m3 börjar gå att få för 225k så är 150 för en förvisso lågmilad mg ändå för mycket.
Mgn ser bättre ut än Zoe men jag är inte säker att den som lite äldre och begagnad är bättre att äga... Men någon här kanske haft båda och kan svara...
De för 150 är väl också första årsmodellen med ganska mycket nackdelar?
330 kr i helförsäkring i månaden jämfört med 1000 kr för en valfri Tesla.
Har lite svårt att motivera den extra kostnaden på så få mil.
Kommer förr eller senare byta till elbil men då behöver dom fasta kostnaderna vara låga för min del.
Så alla som är intresserade av elbil oavsett märke, kolla försäkringen innan så det inte blir en överraskning av det mindre trevliga slaget.


