Jag hittade denna tråden när jag googlade, vår altan lades av hantverkare för tre år sen och just nu är det så tätt så vattnet inte rinner av på några ställen och det är grönt lite varstans. På sommaren är det något bättre men med tanke på hur mycket skit (och granbarr) det är mellan plankorna lär det snart bli helt stopp.

edit: vi har lärk

Redigerat:
B bäckåbölja skrev:
Jag hittade denna tråden när jag googlade, vår altan lades av hantverkare för tre år sen och just nu är det så tätt så vattnet inte rinner av på några ställen och det är grönt lite varstans. På sommaren är det något bättre men med tanke på hur mycket skit (och granbarr) det är mellan plankorna lär det snart bli helt stopp.

B bäckåbölja skrev:

Vi har också trädäck med lärk och den sväller så mycket att vatten ej rinner undan. Att lägga om trädäcket är inte aktuellt pga vinklar. Är det någon som har en annan lösning på problemet?

O olofchristensson skrev:
Vi har också trädäck med lärk och den sväller så mycket att vatten ej rinner undan. Att lägga om trädäcket är inte aktuellt pga vinklar. Är det någon som har en annan lösning på problemet?
Jag vet egentligen inte alls, altaner är inte min grej.
Men det borde väl gå att köra upp springorna mellan brädorna med antingen en cirkelsåg med dubbla klingor, eller med en handöverfräs.

• Gilla
olofchristensson
  • Laddar…
optimum
Plocka loss de brädor som är mest täta och hyvla av dem någon/några mm och sätt tillbaka

Är det hela golvet så är det nog enklare att göra om allt.

• Gilla
kalleovh och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.