46 951 läst ·
33 svar
47k läst
33 svar
För tätt mellan trallen!
Medlem
· Västra Götaland
· 123 inlägg
Jag hittade denna tråden när jag googlade, vår altan lades av hantverkare för tre år sen och just nu är det så tätt så vattnet inte rinner av på några ställen och det är grönt lite varstans. På sommaren är det något bättre men med tanke på hur mycket skit (och granbarr) det är mellan plankorna lär det snart bli helt stopp.
edit: vi har lärk
Redigerat:
B bäckåbölja skrev:Jag hittade denna tråden när jag googlade, vår altan lades av hantverkare för tre år sen och just nu är det så tätt så vattnet inte rinner av på några ställen och det är grönt lite varstans. På sommaren är det något bättre men med tanke på hur mycket skit (och granbarr) det är mellan plankorna lär det snart bli helt stopp.
Vi har också trädäck med lärk och den sväller så mycket att vatten ej rinner undan. Att lägga om trädäcket är inte aktuellt pga vinklar. Är det någon som har en annan lösning på problemet?B bäckåbölja skrev:Jag hittade denna tråden när jag googlade, vår altan lades av hantverkare för tre år sen och just nu är det så tätt så vattnet inte rinner av på några ställen och det är grönt lite varstans. På sommaren är det något bättre men med tanke på hur mycket skit (och granbarr) det är mellan plankorna lär det snart bli helt stopp.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag vet egentligen inte alls, altaner är inte min grej.O olofchristensson skrev:
Men det borde väl gå att köra upp springorna mellan brädorna med antingen en cirkelsåg med dubbla klingor, eller med en handöverfräs.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden