Hej, jag undrar vad man gör när man har för stort hål runt rör, ska man ta spackel eller någon sorts fog runt rören? Med spackel blir det ju stumt men det gör kanske inget, eller kan man spackla lite o sen foga närmast rören? Isf kanske någon har tips på något man kan trä runt rören så inte spacklet fastnar mot röret om ni förstår hur jag menar
. En fråga till, är det på mm 160cc på rören till duschblandaren eller har man lite spelmån på blandarna?
Ska du sätta keramik så hoppas jag ju att det inte är spånskiva vi ser. Är det en våtrumsskiva så kan du spackla igen med cementbaserat spackel. Runt röret kommer ju sedan en manchett att sättas vid tätskiktning.
Produkter som diskuteras: "Akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Om du skall lyckas ansluta det till en blandare så skall det stämma på millimetern.
2 cm fel är i sammanhanget ett otroligt stort fel.
2 cm fel är i sammanhanget ett otroligt stort fel.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

