Hade tänkt att sätta spottarna i väggskåpen ikväll och efter att ha läst instruktionen att man kunde borra mellan 55-58 mm så körde jag upp 57 mm hål. Problemet är dock att jag inte kollade om en liten fjäder och clip- var med vilket jag tog för givet. Med ett 55 mm hål hade man sluppit fjädern och clipet men eftersom jag inte hittade någon 55 mm hålsåg så körde jag på 57, det skulle ju funka... Så, vad gör jag nu? Beställer fjäder och clips såklart men om jag vill ha dit spottarna innan jag får dom, kan man lösa det på något sätt? Limma tex? Det är Beslagsdesigns Uranus spottar btw.

Om du promt vill ha upp dom utan clips/fjäder föreslår jag att du ska ta fram limpistolen och sätta 2-3 duttar smällt-lim och trycka dit dom.d^_^b

Har också gått i limtankar men limpistol är väl kanske inte det mest värmetåliga limmet, det lär ju bli rejält varmt runt spotten (20W). PL400 kanske? eller har någon ett bra förslag på ett lim som är värmetåligt samtidigt som det inte sitter som berget och man måste bryta loss spottarna om man skulle vilja ta bort/byta dom en dag?

Limpistol med smältlim är uselt.
Jag provade sätta fast lite kablar i en temperaturkammare. Sedan körde jag med ~70 graders omgivningstemperatur. Allting lossnade!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.