Spik har en fördel, priset.
Jag spikar allt(med pistol) som ska sitta fast och inte riskerar att störa om små resningar sker.
Trall och gips skruvas plus allt som ev ska kunna plockas bort och återmonteras.
Ofta tycker jag att spik får lite oförtjänt kritik då jämförelsen blir att manuellt hamra i spik kontra dra i skruv med dragare.
För min del så går det sjukt snabbt att dra upp reglar, panel, papp etc med spikpistol jämfört med att skruva ens med skruv på band
Trall och gips skruvas plus allt som ev ska kunna plockas bort och återmonteras.
Ofta tycker jag att spik får lite oförtjänt kritik då jämförelsen blir att manuellt hamra i spik kontra dra i skruv med dragare.
För min del så går det sjukt snabbt att dra upp reglar, panel, papp etc med spikpistol jämfört med att skruva ens med skruv på band
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Alltid skruv!
Spikar bara böjer sig och flyttar sig och bär sig åt. Och så får jag ont i axeln (kan vara tennisens fel).
Och om man råkat få i en (på fel ställe så klart) så är de j-t ovilliga att bli utdragna.
Dessa är mina favoriter utvändigt. T.ex 4,2 x 45 för att sätta upp dörr- och fönsterfoder och knutbrädor:
Och invändigt till paneler, lister och annat är dessa kanon
3,9 x 42 till tunna tak- och väggpaneler, 3,9 x 57 till massiva furugolv:
Spikar bara böjer sig och flyttar sig och bär sig åt. Och så får jag ont i axeln (kan vara tennisens fel).
Och om man råkat få i en (på fel ställe så klart) så är de j-t ovilliga att bli utdragna.
Dessa är mina favoriter utvändigt. T.ex 4,2 x 45 för att sätta upp dörr- och fönsterfoder och knutbrädor:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och invändigt till paneler, lister och annat är dessa kanon
3,9 x 42 till tunna tak- och väggpaneler, 3,9 x 57 till massiva furugolv:
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "sätta fönsterfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer