Fick hjärnsläpp och blandade 4,4L vatten (skulle varit 2,2L) till ca 10kg avjämningsmassa. Använde Lip 245.

Upptäckte felet först efteråt när jag begrundade hur mycket enklare applicering var än tidigare 5kg - och längre torktid efter katten varit framme (bonusbild. Katt med nu gråa framtassar ej inkluderad)

Hur rökt är jag? Är två 1,5kvm ytor efter borttagna garderober om det spelar roll.

• Kattspår i nyapplicerad och för våt avjämningsmassa på ett golvprojekt för två ytor om 1,5 kvm vardera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Risker finns att det kan spricka , vad skall vara uppe på ?

R Rickard.lj skrev:
Risker finns att det kan spricka , vad skall vara uppe på ?
Två par nya inbyggda garderober, en riktig träreglad innervägg (originalbyggare från -53 tyckte ett par garderober och 2,4mm masonitskiva som baksida/vägg dög) kylskåp och en bänk på den sida av nya väggen som är kök.
Hittills ser det ok ut, men måste kompensera med spot-spackel då jag inte fick det 100% plant på vissa ställen, mest i centrum (hoppas dock kunna spara några tassavtryck i alla fall då det är lite charmigt). Så det kan bli en del tyngd men ingen gångtrafik i alla fall och relativt jämnfördelad. Massan var 5mm tjock. Hade jag haft mer tror jag det blivit värre än att det dragit ihop sig och sjunkit i mitten.

Ta och blanda lite nytt å dra över de med ett vatten pass , sacka ut de , så får du e jämt och fint

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.