Finns det något att göra när vattenlåset ligger lite emot tvättmaskinen. Finns det npgot ljuddämpande att lägga inellan eller andra knep.

• Vit och grå avloppsventil med gängad anslutning och tätning, avsedd för köks- eller badrumsinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En bild som visar vad du menar med att tvättmaskinen ligger mot något som ser ut som en golvbrunn vore bra.

Men det finns stativ för tvättmaskiner som höjer upp dem t.ex. 20 cm.

BirgitS BirgitS skrev:
En bild som visar vad du menar med att tvättmaskinen ligger mot något som ser ut som en golvbrunn vore bra.

Men det finns stativ för tvättmaskiner som höjer upp dem t.ex. 20 cm.
Det är ingen golvbrun. Det är ett vattenlås. Jag ska ha vaska ovanpå tvättmaskinen. Och vattenlåset och diskmaskinen kommer att nuddas. Finns det npgot any göra. Eller lägga i mella

BirgitS
Det är alltså utloppet från ett handfat som du visar bild på?
Jag förstår inte riktigt hur en tvättmaskin kan slå i något där det går ut ett rör undertill.

Du kan väl lägga vad som helst emellan, jag förstår nog inte problemet. En liten frottéhandduk t.ex.

Men bäst är väl att se till att de inte slår i varandra, t.ex. genom att höja tvättstället 1 cm.

Har du kollat så att fötterna på tvättmaskinen är så långt inskruvade som möjligt? Dvs den är så lågt som det bara går.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är alltså utloppet från ett handfat som du visar bild på?
Jag förstår inte riktigt hur en tvättmaskin kan slå i något där det går ut ett rör undertill.

Du kan väl lägga vad som helst emellan, jag förstår nog inte problemet. En liten frottéhandduk t.ex.

Men bäst är väl att se till att de inte slår i varandra, t.ex. genom att höja tvättstället 1 cm.
Jag ska ha en tvättmaskin under vasken Jag har typ bara 5cm luft mellan tvättmaskinen och vattenlåset. Vatten låset går ner lite längre.

T TypRätt skrev:
Har du kollat så att fötterna på tvättmaskinen är så långt inskruvade som möjligt? Dvs den är så lågt som det bara går.
Det är kontrollerat

BirgitS
A Anemon86 skrev:
Jag ska ha en tvättmaskin under vasken Jag har typ bara 5cm luft mellan tvättmaskinen och vattenlåset. Vatten låset går ner lite längre.
Men 5 cm emellan räcker väl?

BirgitS BirgitS skrev:
Men 5 cm emellan räcker väl?
När tvättmaskinen är insatt så är det bara 5cm att tillgå och vattenlåset är några millimeter längre. Det kommer ta i

BirgitS
Om inte både vattenlåset och tvättmaskinen går att få på plats, blir det ju ändå svårare att få in något emellan. Då måste ju antingen vattenlåset/handfatet upp eller tvättmaskinen ner. Eftersom det inte går att sänka tvättmaskinen återstår att höja handfatet.

BirgitS BirgitS skrev:
Om inte både vattenlåset och tvättmaskinen går att få på plats, blir det ju ändå svårare att få in något emellan. Då måste ju antingen vattenlåset/handfatet upp eller tvättmaskinen ner. Eftersom det inte går att sänka tvättmaskinen återstår att höja handfatet.
Absolut. Men alla ben som jag har kollat upp så finns det inget högre. Men vet du om det finns säkrare vattenlås. Som inte är så tjock

BirgitS BirgitS skrev:
Ben?
Hur ser ditt handfat ut egentligen?

Det här är ett mycket litet vattenlås: [länk]

• Rostfri diskho med avrinningshål och standard urtag för installation i kök.
    Skapa konto
Då här hör ser det ut ida

• Under vasken i köksskåp, synliga rör och avlopp. Öppen förvaring, dokument och påse ovanpå diskbänken.
    Skapa konto
BirgitS BirgitS skrev:
Ben?
Hur ser ditt handfat ut egentligen?

Det här är ett mycket litet vattenlås: [länk]
Kan man koppla på den du skicka länk på, de systemet som jag har idag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.