1 214 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
För mycket fall?
Kan man ha för mycket fall vid golvbrunnen? Vi har bilat upp den gamla golvbrunnen, och köpte först en lägre sk ROT-brunn (JAFO) eftersom det såg ut som att den vanliga skulle vara för hög. Nu när vi fått undan ordentligt ser det istället ut som att brunnen är för låg. Kan man ha ett lokalt fall på 5 cm på 15 cm eller bör jag skaffa den högre brunnen och spackla upp fallet? Det skall stå ett badkar ovanför, så fotvrickningsrisken är borta.
Det låter som att ditt fall blir lite väl brant, det kan ju vara svårt att värma ner mattan eller ännu svårare att lägga klinker i detta fall. Köp en förhöjning till brunnen och gör ett fall på ca 1 cm/meter. Det räcker under ett badkar.
Klicka här för att svara