1 682 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
För liten manschett till tätskiktet för avloppet
Hej
Jag har ett problem!
Röris ska sätta på en excenter på avloppet till wc:n, den verkar vara 160mm istället för nuvarande rör på 110mm. Jag har redan köpt på mig ett LIPs tätskikt och där valde jag deras största rörmanschett till toan som är på 100-140mm. Alltså är den manschetten för liten.
Någon som vet nåt system som har större rörmanschetter som klara 160mm?
Jag pratade med LIPs support och dom kunde specialbeställa större manschetter men det kunde vara rätt lång leveranstid
Jag har ett problem!
Röris ska sätta på en excenter på avloppet till wc:n, den verkar vara 160mm istället för nuvarande rör på 110mm. Jag har redan köpt på mig ett LIPs tätskikt och där valde jag deras största rörmanschett till toan som är på 100-140mm. Alltså är den manschetten för liten.
Någon som vet nåt system som har större rörmanschetter som klara 160mm?
Jag pratade med LIPs support och dom kunde specialbeställa större manschetter men det kunde vara rätt lång leveranstid
Redigerat:
Det är denna: http://www.jafo.eu/produkter/index.php/anslutningar-wc/wc-stosar-excentriska/wc-stos-gas-114.htmlcpalm skrev:
Jag pratade med LIPs support igår och han menade på att det går att trycka på deras största manschett. Man skulle dock limma manschetten innan folien för att folien ska hjälpa till att trycka ner det eftersom den kommer rätt högt upp eftersom den blir lite tajt. Gick inte att specialbeställa en större manschett från Tyskland förrän efter semestrarna.
Så känns som detta är löst eftersom jag fick ok att göra så från supporten
Den där monterar du när golvet är klart. Dvs 110 slätände som sticker upp ur golvet, manschett runt denna, klinker, sen sågas 110-röret av strax ovanför golvet och stosen/excentern trycks på ovanpå detta. Stoseln är utformad så att den del av 110-röret som sticker upp ovanför golvet döljs innanför ytterkåpan.
Det var inte så röris sa till mig. Enligt honom skulle 100röret sågas av jäms med flytspacklet sedan sticka ner excentern och tätskikta mot den. Litade mest på vad han sa och LIPs support klagade inte på det heller. Nu är 110 röret kapat så svårt att backa bandet för tillfället.cpalm skrev:Den där monterar du när golvet är klart. Dvs 110 slätände som sticker upp ur golvet, manschett runt denna, klinker, sen sågas 110-röret av strax ovanför golvet och stosen/excentern trycks på ovanpå detta. Stoseln är utformad så att den del av 110-röret som sticker upp ovanför golvet döljs innanför ytterkåpan.
Men har du nån källa på det sätt du beskrev?
Klicka här för att svara