Fråga Vedex 3300.
Rökgastemperatur under drift är 150 grader. Bör jag ta ur en av turbulatorerna? Egentligen borde jag gå upp och mäta temperaturen i skorstenen, men inte så sugen på det projetet med rätt mycket snö på taket. Men bortsett från frågan om kondens i skorsstenen, spelar det någon roll för pannans funktion, dess effektivitet vad gäller att fylla tankarna med kw, etc? Som amatör tänker man sig att det är bra om man har låga rökgastemperaturer då värmen tas upp av pannan och inte åker upp i skorsten.

Någon reflektion?
 
Hittade en tråd om saken.
Admin kan radera den här tråden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.