1 226 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
För gammal vägasfalt?
Renoverare
· Stockholms län
· 165 inlägg
Vet inte om detta är rätt plats för denna post, men någon mod kanske kan flytta på den annars
Tack på förhand ^^
Köpte en 25-liters burk Matakai Vägasfalt Kallmak för ett par månader sedan på Hornbach för att lägga på uppfarten eftersom vi har en väldans hög kant ner till gatan.
På locket står det 10.06.11 vilket jag antar betyder 10 juni 2011. Hur pass dålig blir denna efter datumets utgång? Den hamnade bakom massor av brädor vid renovering och dök upp först nu, hade glömt bort helt att jag köpt den.
Är den körd nu tro eller ska man sno sig på att använda den?
Mvh
Köpte en 25-liters burk Matakai Vägasfalt Kallmak för ett par månader sedan på Hornbach för att lägga på uppfarten eftersom vi har en väldans hög kant ner till gatan.
På locket står det 10.06.11 vilket jag antar betyder 10 juni 2011. Hur pass dålig blir denna efter datumets utgång? Den hamnade bakom massor av brädor vid renovering och dök upp först nu, hade glömt bort helt att jag köpt den.
Är den körd nu tro eller ska man sno sig på att använda den?
Mvh
Renoverare
· Stockholms län
· 165 inlägg
Alltså, det står bara ett bäst före-datum på locket, inget tillverkningsdatum. Jag ska försöka hitta kvittot och se när jag köpte den om det kan ha någon inverkan på frågan. Återkommer med mer info.
Klicka här för att svara