Hejsan

Har ett gäng fönster i huset som ej går att öppna även om man får upp handtaget.
Skickar med en bild som visar vilken typ av öppning det är.
Finns det något sätt att "tjuvöppna"?

Mvh Johnny
Fönster.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får du inte upp den minsta lilla springa? Eller tar det stopp efter någon centimeter?
 
På några av fönsterna så blir det bara en liten glipa men går inte att öppna och på ett i alla fall så finns det inget ändläge i handtaget men det går ändå trögt men öppnar sig inte alls.
 
Hej!

Jag har exakt likadana fönster som inte går att öppna. Jag får ta en mejsel på utsidan och kränga hela baletten åt sidan. För mig så har själva fönsterkarmen blivit lite sned. Men det borde gå att öppna men då såg jag att när man har handtaget öppet så glappar själva öppnings stången under fönstret. Jag skall kapa på ena sidan något så det går att öppna.


Löste du det?


Med vänlig hälsning,
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.