Tänkte höra om era åsikter kring fönster i garaget?

Har porten åt öster så det finns möjlighet att ha fönster åt norr, söder och väster.

Då det "bara" blir 7,2 brett så tänkte jag förse kortsidan i västerläge med arbetsbänk och hyllor invändigt. Så då återstår egentligen bara norr eller söder. Eller inga fönster alls...?

P
Sket i fönster själv nu när jag bygger , fälde dock in bärlinor på långsidorna där takstolarna vilar för att kunna ha om jag vill senare.
Dels p.ga inbrottsrisk samt att. Jag inte är säkerpå vart hyllor osv ska stå

Ber att få protestera!

Ett fönster över arbetsbänken vid kortsidan är mycket trevligt. Mysigt att kunna titta ut då och då och reflektera "Oj så sent det blivit, tänk vad tiden går fort när man har roligt" :)
Du får nog plats med verktygstavlor och hyllor ändå i det breda garaget.

Och så naturligtvis ett fönster mot söder och ett mot norr.
En byggnad utan fönster ser ju ut som en bunker :confused:

I det breda... Allt är ju relativt :) med 145+45 isolering och skivor på det blir det ju bara typ 6,8 invändigt. Kommunen ville ha 6800kr för att behandla en breddning med 1,2m då dom anser att det måste till en helt ny prövning. Säkert rätt (?) men här ute på landet utanför planlagt område tycker jag och de två grannar jag har i närheten att det kvittar om garaget blir 8,4 istället för 7,2...

Åter till frågan. Jag har ju en rätt trevlig utsikt åt väster, men som det är idag i huset blir det lite jobbigt med solinstrålningen ibland, så det är ju på gott och ont. Problemet går ju att lösa :)

Jag har 6st fönster 11x6 i mitt garage med 100m2 golvyta. Dels så är det hopbyggt med huset, ligger i ett villakvarter och bör därmed ha samma stil som huset och dels så tycker jag att det blir en mycket trevligare lokal att vara i om det finns fönster.

Jag hade absolut satsat på ett par fönster.
Mitt garage är 11x4,5, i västra gaveln sitter ett fönster på 11x13 och till östra är det på väg en port med panorama-fönster. På norrsidan sitter det två fönster på 11x6 ganska högt upp (ingen insyn).
Hade nog känts väldigt instängd utan dem.

Finns möjlighet att släppa in ljus genom garagedörren också?
Garagedörr glas.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du ska naturligvis ha mycket ljusinsläpp. Själv är jag inne på mitt andra garage och har fönster i såväl garageportarna och som kortvägg. Ångrar nu att jag inte har fönster på långväggarna också. Dock är det mycket bättre än i mitt första garage jag inte hade några fönster alls och det kändes inte alls bra kan jag lova.

Korvgubbe
En av de saker jag hade gjort annorlunda om jag byggde idag vore att sätta in fönster. Det gör så mycket att kunna lyfta på huvudet och titta ut, ha lite dagsljus när man står och skruvar på något.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.