8 028 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Fönster för högt placerade?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Varför så små fönster? Är ni ljusskygga?
Tycker Useless:s bod ser helt normal ut, inget som stör, snyggt!
Risken om du (TS) väljer högre fönster som livar i överkant är att illusionen blir hängiga ögon istället för pigga ögon, om du fattar vad jag menar. Jag skulle nog ritat upp alternativen i sketch-up eller liknande - eller ännu hellre hitta bilder på alternativen - för att få en bild av hur det kommer se ut.
Vad jag tror du definitivt ska undvika är att sätta fönster på olika nivå på olika fasader. Det tror jag kommer se konstigt ut om något...
Risken om du (TS) väljer högre fönster som livar i överkant är att illusionen blir hängiga ögon istället för pigga ögon, om du fattar vad jag menar. Jag skulle nog ritat upp alternativen i sketch-up eller liknande - eller ännu hellre hitta bilder på alternativen - för att få en bild av hur det kommer se ut.
Vad jag tror du definitivt ska undvika är att sätta fönster på olika nivå på olika fasader. Det tror jag kommer se konstigt ut om något...
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Jag tycker inte det är nödvändigt att fönster och dörr livar i överkant. Sänk fönstren! Det blir väldigt tight invändigt när du har satt gles i taket och takskivor. Fönsterfodret kommer att i princip sitta uppe i taket. Ska du dessutom ha en gardinstång så blir det inte alls snyggt.
Tack för synpunkten, det är en ju värt att tänka på sånt också.. Jag kommer ha öppet tak upp till nock invändigt.M mlkjhr skrev:
Klicka här för att svara
