432 634 läst ·
6 382 svar
433k läst
6,4k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Det har jag skrivit för många inlägg sedan när jag började lägga mig i diskussionen.Nyfniken skrev:
Då skrev jag, om jag inte minns fel, att jag ursäktade mig eftersom mina åsikter mest gjorde gällande att det var vanliga tvåfiliga motorvägar mina inlägg gällde, men principen är densamma.
Det finns en någon kilometer trefil vid Glumslövs backar.
Även utanför Båstad är det trefiligt över åsen en liten bit.
I övrigt inte vad jag kan komma på nu.
Men E6 norrut från Malmö borde definitivt byggas ut till minst tre körfält, gärna fler. Väldigt mycket trafik som går norrut där, i synnerhet tung trafik. E22 är inte alls lika tungt belastad. O är det mycket trafik på E22 lättar det nästan alltid upp efter Gårdstångaavfarten.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 718 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Jag ogillar verkligen dessa mittfältscampare, men det finns de som är värre (jaja, det gör det alltid), de som gasar på i de rödkryssade körfälten för att köra förbi övrig trafik.
Såg följande på Södertäljepolisens Facebook-sida:
https://www.facebook.com/polisen.sodertalje/posts/3243557085722726
Notera gärna avslutningen: "För alla vägarbetares skull – respektera att körfält är rödkryssade. Du kommer säkert fram ändå och då utan att ha på ditt samvete att du skadat någon som har E4 som arbetsplats."
Edit: För den som inte orkar klicka på länken och läsa (man behöver inte Facebook) så står det om att vägassistans stoppat trafiken i tre filer av fyra på Essingeleden efter en olycka. I köerna står de en polisbil och blir omkörd av en tok som skulle om allt och in längst fram. De stoppade honom och skrev ut böter på 3000 kr (rödljuskörning). De står därefter kvar, med blåljus på, i 20 minuter och skriver ut fler böter. Det fanns fler som kunde fått böter, men de hann inte skriva mer än så på två personer.
Såg följande på Södertäljepolisens Facebook-sida:
https://www.facebook.com/polisen.sodertalje/posts/3243557085722726
Notera gärna avslutningen: "För alla vägarbetares skull – respektera att körfält är rödkryssade. Du kommer säkert fram ändå och då utan att ha på ditt samvete att du skadat någon som har E4 som arbetsplats."
Edit: För den som inte orkar klicka på länken och läsa (man behöver inte Facebook) så står det om att vägassistans stoppat trafiken i tre filer av fyra på Essingeleden efter en olycka. I köerna står de en polisbil och blir omkörd av en tok som skulle om allt och in längst fram. De stoppade honom och skrev ut böter på 3000 kr (rödljuskörning). De står därefter kvar, med blåljus på, i 20 minuter och skriver ut fler böter. Det fanns fler som kunde fått böter, men de hann inte skriva mer än så på två personer.
När du växer upp och blir läskunnig kommer du kanske också att lära dig vad tillåten och påbjuden betyder.J jocke31 skrev:
Du kanske också inser att siffrorna i den gulröda skylten inte betyder "högsta tillåtna avstånd till fordonet framför, i centimeter".
Vad anser du då om att det är fullt tillåtet att köra om till höger, om hastighetsgränsen är 70 eller lägre? Eller är detta en av de omständigheter som du anser gör att det är ok?K knipo skrev:
Mycket möjligt. Önskar att jag kunde skriva att när du blir stor och får lite förstånd så kanske du lär dig köra bil.... men det kan jag inte för jag tror du är obildbar inom området.kashieda skrev: