38 043 läst ·
290 svar
38k läst
290 svar
Följ med i badrumsrenoveringen
Rörmockaren ringde och sa att de kommer att behöva skarva i väggen på ett ställe på ett sätt så att det är förberett att göras klart helt när tvättstugan ska renoveras i framtiden. Det är alltså inte enligt säker vatten där och sen kommer de behöva använda den gamla matningen i marken som går till vattenmätarstationen (eller vad det nu heter) som står i tvättstugan.M _Mannen skrev:
När detta är klart kommer vi få ett pris på vad det kostar att bila upp en ränna i tvättstugan och att fixa det sista i väggen från tvättstugans håll. Tanken är alltså att de förbereder allt så att det ska gå lättvindigt att ansluta enligt säker vatten när tvättstugan är klar.
Vad är det för ledning som ska skarvas? Tänker dom sätta ett vattenskåp där eller hur tänker dom?M Mjärn skrev:Rörmockaren ringde och sa att de kommer att behöva skarva i väggen på ett ställe på ett sätt så att det är förberett att göras klart helt när tvättstugan ska renoveras i framtiden. Det är alltså inte enligt säker vatten där och sen kommer de behöva använda den gamla matningen i marken som går till vattenmätarstationen (eller vad det nu heter) som står i tvättstugan.
När detta är klart kommer vi få ett pris på vad det kostar att bila upp en ränna i tvättstugan och att fixa det sista i väggen från tvättstugans håll. Tanken är alltså att de förbereder allt så att det ska gå lättvindigt att ansluta enligt säker vatten när tvättstugan är klar.
Nu har de bilat upp 110-röret och bilat rännor för toalett och dusch.
En fråga! Vad är bäst att göra när man ska ha golvvärme? Borde allt bilas bort och sedan lägga cellplast eller räcker det som är bortbilat nu och cellplast på det? Man vill ju inte att golvvärmen äts upp pga för lite isolering.
En fråga! Vad är bäst att göra när man ska ha golvvärme? Borde allt bilas bort och sedan lägga cellplast eller räcker det som är bortbilat nu och cellplast på det? Man vill ju inte att golvvärmen äts upp pga för lite isolering.
platta på mark?M Mjärn skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Hur mycket cellplast har företaget tänkt ingår?M Mjärn skrev:
I nybyggda hus med golvvärme har man typ 30 cm isolering för att värmen inte ska försvinna iväg. Med 20 cm blir det väl inte heller någon stor förlust. Men värma upp ett helt badrum, med yttervägg, bara med golvvärme och några cm cellplast ger nog en hel del förluster.
Men du kanske har en handdukstork/radiator som huvudsaklig uppvärmning?
Nej det blir golvvärme som ska värma upp det hela. Jag skickade ett mejl till arbetsledaren så får jag se vad han svarar imorgon. Det känns som att det måste bilas mer för att detta ska bli bra..BirgitS skrev:
Hur mycket cellplast har företaget tänkt ingår?
I nybyggda hus med golvvärme har man typ 30 cm isolering för att värmen inte ska försvinna iväg. Med 20 cm blir det väl inte heller någon stor förlust. Men värma upp ett helt badrum, med yttervägg, bara med golvvärme och några cm cellplast ger nog en hel del förluster.
Men du kanske har en handdukstork/radiator som huvudsaklig uppvärmning?
Plattan är ca 30. På vissa ställen, typ vid 110-röret så är det 30 cm. Men på större delen har han inte bilat alls. Bara tagit bort den övre plattan. I offerten står det att hela golvet ska bilas.BirgitS skrev:

