Skojar du eller , 😂
 
M MjÀrn skrev:
Det Àr 9 cm upp till rÀtt nivÄ vid dörrkarmen. Vid brunnen Àr det bara 4 cm.
Okej , 👌 ska bli intressant Ă„ se hur de ska bygga upp detta
 
R Rickard.lj skrev:
Skojar du eller , 😂
Är det ocksĂ„ skit eller?
 
Ska du inte kosta pÄ dig en besiktningsman som gör en 3 stegs besiktning?

Du verkar vara orolig över projektet, du beskriver hur du kÀnner inför konfrontation samt du har bristande kunskap inom renovering.

Med en besiktningsman kan han ta fighten och de jobbiga.


Finns ju nÄgra andra trÄdar nyligen om badrumsrenoveringar dÀr besiktningsman har betalat sig.

Vill inte göra dig orolig men de kan va en bra grej! De kommer ju inte bli mindre frÄgetecken heller med tanke pÄ hur tidigt skede det Àr i projektet.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag skrev att plyfa och gips kommer upp , sÄ skrev han pÄ golvet ,, eller har de tÀnkt nÄgon mera upp byggnad av nÄgot pÄ golvet ?
 
L Lechuza skrev:
Ska du inte kosta pÄ dig en besiktningsman som gör en 3 stegs besiktning?

Du verkar vara orolig över projektet, du beskriver hur du kÀnner inför konfrontation samt du har bristande kunskap inom renovering.

Med en besiktningsman kan han ta fighten och de jobbiga.


Finns ju nÄgra andra trÄdar nyligen om badrumsrenoveringar dÀr besiktningsman har betalat sig.

Vill inte göra dig orolig men de kan va en bra grej! De kommer ju inte bli mindre frÄgetecken heller med tanke pÄ hur tidigt skede det Àr i projektet.
Det Àr för sent nu
 
R Rickard.lj skrev:
Jag skrev att plyfa och gips kommer upp , sÄ skrev han pÄ golvet ,, eller har de tÀnkt nÄgon mera upp byggnad av nÄgot pÄ golvet ?
Jag frÄgade chatgpt och fick detta svaret.

Tycker att brunnen kÀnns vÀldigt lÄg. Men de som bygger ska tydligen bara jobba med badrum och ha koll, sÄ vi fÄr vÀl se.

Chatgpt skrev inget om gips och plyfa pÄ golvet.
 
  • Bild som visar berĂ€kning av golvhöjd med flytspackel och klinker; slutsats att 9 cm rĂ€cker för bygget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MjÀrn skrev:
Jag frÄgade chatgpt och fick detta svaret.

Tycker att brunnen kÀnns vÀldigt lÄg. Men de som bygger ska tydligen bara jobba med badrum och ha koll, sÄ vi fÄr vÀl se.

Chatgpt skrev inget om gips och plyfa pÄ golvet.
Hahaha det dÀr svaret fr Chatgpt Àr ganska spot on faktiskt :)
 
SÄ hÀr svarade den nÀr jag frÄgade om det inte ska vara plyfa och gips pÄ golvet.
 
  • SkĂ€rmbild av text om att varken gips eller plywood behövs ovanpĂ„ EPS i badrumsgolv och fördelarna med att anvĂ€nda flytspackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MjÀrn skrev:
Jag frÄgade chatgpt och fick detta svaret:
Har du 9 cm fall frÄn dörr till brunn ?

NÀr jag gör eps i badrummet sÄ har jag 2cm frÄn eps till brunn , dÄ kommer armering och vÀrme , sen spackling , sen blir de fall spackling i lager 2 , sÄ frÄn din brunn upp till dörr har du 5 cm ?
 
P
Ni drĂ€nker TS i frĂ„gor som denne har anlitat proffs att utföra😂
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
M MjÀrn skrev:
Det Àr för sent nu
Det Àr inget mÄste, de kÀnns bara som en grej som hade passat dig.

Försent Àr de absolut inte. Du har bilder frÄn rivning till nu, mÄnga steg kvar inna du Àr fÀrdig. VÀggarna Àr helt öppna nu Àven. Försent Àr de nÀr klinkersen Àr lagd.
 
R Rickard.lj skrev:
Har du 9 cm fall frÄn dörr till brunn ?

NÀr jag gör eps i badrummet sÄ har jag 2cm frÄn eps till brunn , dÄ kommer armering och vÀrme , sen spackling , sen blir de fall spackling i lager 2 , sÄ frÄn din brunn upp till dörr har du 5 cm ?
175 cm frÄn dörr till brunn. 3 cm upp till brunnen. 9 cm upp till dörrkanten. Chatgpt sÀger att mÄtten Àr korrekta.
 
  • Diagram som beskriver höjdskillnad och lutning mellan dörr och brunn: 175 cm avstĂ„nd, 6 cm höjdskillnad, lutning Ă€r 1:29.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Information om korrekt lutning i vĂ„trum med exempel pĂ„ minsta tillĂ„tna lutning och bekrĂ€ftelse att en lutning pĂ„ 1:29 Ă€r tillrĂ€cklig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktioner för byggprojekt, betonande golvlutning och spacklingsanvisningar. Textdiskussion om vattenavrinningsfördelar och extra lutning vid brunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slutsats med text om korrekt lutning och flytspackel vid byggprojekt, med betoning pĂ„ bra marginal för att bygga enligt regler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lechuza skrev:
Det Àr inget mÄste, de kÀnns bara som en grej som hade passat dig.

Försent Àr de absolut inte. Du har bilder frÄn rivning till nu, mÄnga steg kvar inna du Àr fÀrdig. VÀggarna Àr helt öppna nu Àven. Försent Àr de nÀr klinkersen Àr lagd.
Sant! Jag behöver definitivt det vid nÀsta badrumsprojekt iallafall.
 
Ja de rÀcker gott ,,
 
  • Gilla
MjÀrn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.