Extra isolerat med fogskum? I Genomförning i källarväggen var bergvärme rören placerade i typ PVC avlopp rör dia ca 100mm ganska tunn armaflex, där var det riktigt kalldrag så jag körde in fogskum där, nu efteråt funderar jag om det var smart eller inte, tacksam för svar på detta inlägg.
 
Duttarmajster
Tror det var smart. Så gjorde installatörerna av bergvärme nyligen hos svärmor, det var "Vi Värmer Sverige AB".
Så är det också gjort hos oss vid installation av rören till luft/vatten-pumpens utedel för 10år sen.
 
  • Gilla
lbbs
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.