Någon som känner till en lösning för att fogskumma springor långt inne i ett rör, vi talar ca 1-1,5 m in i röret. Finns det fogskumsflaskor med särskilt långa pipar, eller kan man själv förlänga pipen med någon meter plastslang?

Det handlar om att täta genomföringar genom betongbottenplatta, mot befintligt kabelskyddsrör.

ta plastslang och trä över istället för vanliga pipen. det gjorde jag och svågern när vi skulle fylla 3m med aluminiumsprofil till hans cnc bygge. funkade bara fint det!

Tack för det, låter som att det är görbart då? Inga problem att trycket i flaskan ska orka pressa ut massan så lång väg?

nej vi pröva som sagt runt halva längden dvs 1.5m. inga problem

Har själv använt ett 16mm elrör.. Se dock till att täta anslutningen mellan fogskumsburkspipen och elröret innan du börjar, utan tätning där blir det inte så bra.....

Tack för era inlägg, Jag kan nu tillägga att det faktiskt fungerar rätt bra. Använde både en smal platsslang upp till 3 m lång, som jag drog in tillsammans med det rör jag skulle skumma fast. Skummade sedan lite, drog ut lite osv. Kompletterade detta med lite VP-rörsskumning från andra hållet. Innan start värmed vi röret med varmluftspistol och pytsade in några stänkt (blomspruta) vatten, för härdningens skull.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.