Vi har precis gjort klart våran lilla toalett ca 3 kvm.
Golvplattorna är grå och vi skulle ha grå fog, men fogen har blivit väldigt ljusgrå så det ser ut som ett schack bräde.
Såg att biltema hade nån slags fogpenna, som man strök över fogarna men vet ej om det är bra ?? Eller ska man ta fogfinish i en mörkare gå färg ??
Vad är det för skillnad ??
Golvplattorna är grå och vi skulle ha grå fog, men fogen har blivit väldigt ljusgrå så det ser ut som ett schack bräde.
Såg att biltema hade nån slags fogpenna, som man strök över fogarna men vet ej om det är bra ?? Eller ska man ta fogfinish i en mörkare gå färg ??
Vad är det för skillnad ??
Jag skulle också vilja veta vad folk rekommenderar!
Handlade fog finish på flaska med tillhörande pensel. Ett rent helvete verkar det vara. Har precis testat och det går inte att få snyggt! Dessutom blir penseln snabbt förstörd och spretig fast jag är supernogrann. Om jag behöver lägga två lager så kommer det ta minst 30 timmar känns det som!
Finns det alternativ? Var köper man?
Tacksam för svar!
Handlade fog finish på flaska med tillhörande pensel. Ett rent helvete verkar det vara. Har precis testat och det går inte att få snyggt! Dessutom blir penseln snabbt förstörd och spretig fast jag är supernogrann. Om jag behöver lägga två lager så kommer det ta minst 30 timmar känns det som!
Finns det alternativ? Var köper man?
Tacksam för svar!
Min erfarenhet är att det bästa alternativet tyvärr är att kratsa ur fogen försiktigt och lägga ny i rätt nyans. Det är en relativt snabb och smidig åtgärd för småpengar, resultatet är långt mkt bättre än andra lösningar med fogpennor etc
Men då är det bäst att fogen blir rätt "fuktad" denna gång då? Annars blir det ljusflammig igen! Hände samma sak för mig första gången jag fogade golvet. Man hade svampen för blöt då man tvättade av, då blir fogen just ljusare än man tänkt eller flammig!kinglolle skrev:
Jag använde en mörkare fog finish och blev nöjd. Så j-vla less på mitt badrum med allt kakel och jobb det var och tänker aldrig i livet mera hålla i undermåliga produkter som tätskikt och annat skit. Plattsättningen ska jag leja bort i framtiden..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara