19 904 läst ·
4 svar
20k läst
4 svar
Fogpenna/fogfinish?
Vi har kaklat om köket för ett tag sen men jag kan inte sluta störa mig på fogfärgen som blev allt för mörk!! Tanken var att den skulle bli ljusgrå men blev väldigt mörkgrå.
Har sett att Clas Ohlson har en vit fogpenna. Sedan har jag sett att det finns någonting som heter fogfinish och där finns det visst fler färger. Jag kan tänka mig att ha vit fog trots att tanken från början var ljusgrå.
Är det någon som använt något av dessa saker? Hur håller de i längden?
Fogpennan verkar ju betydligt enklare att måla på, men jag vet inte.. Har även sökt runt på internet där de flesta verkar rätt nöjd med fogpennan medans andra verkar mer missnöjd med fogfinishen. Svårt val detta..
Någon som har tips, har använt nåt av fogpenna/fogfinish?
Har sett att Clas Ohlson har en vit fogpenna. Sedan har jag sett att det finns någonting som heter fogfinish och där finns det visst fler färger. Jag kan tänka mig att ha vit fog trots att tanken från början var ljusgrå.
Är det någon som använt något av dessa saker? Hur håller de i längden?
Fogpennan verkar ju betydligt enklare att måla på, men jag vet inte.. Har även sökt runt på internet där de flesta verkar rätt nöjd med fogpennan medans andra verkar mer missnöjd med fogfinishen. Svårt val detta..
Någon som har tips, har använt nåt av fogpenna/fogfinish?
Jag vet - det fungerar INTE. Jag har testat fogfärg för att få ljusare kakelfog i vår förra tvättstuga. Efter ett litet tag och framförallt vid utsatta ställen, tex där vatten kommer åt eller där man torkar ofta, så försvinner färgen.
I vårt nya badrum blev fogfärgen för mörk. Där kratsades alla fogar ur och sedan fogades det om med ljusare färg. Tyvärr, men det är enda sättet.
I vårt nya badrum blev fogfärgen för mörk. Där kratsades alla fogar ur och sedan fogades det om med ljusare färg. Tyvärr, men det är enda sättet.
Jag har testat i en källare där det var ljus fog och la på grå fogfärg. Ca ett år sen och det ser fortfarande fint och äkta ut. Har tillskjutande fukt därnere hela tiden men färgen sitter kvar. Var en produkt från biltema så jag kan ju kanske inte skriva att det har med kvalitén att göra men det finns kanske några som fungerar och några som inte gör det?Hemmakatten skrev:Jag vet - det fungerar INTE. Jag har testat fogfärg för att få ljusare kakelfog i vår förra tvättstuga. Efter ett litet tag och framförallt vid utsatta ställen, tex där vatten kommer åt eller där man torkar ofta, så försvinner färgen.
Det fungerar bättre om man byter från ljus till mörk fog. Tvärtom fungerar det inte. Som sagt, vi la ner många tusenlappar för att foga om badrummet, vilket vi naturligtvis inte gjort om det hade räckt med fogfärg.
Och jo, jag menade precis så som tallmilan skriver.
Och jo, jag menade precis så som tallmilan skriver.
Klicka här för att svara