Kanske en dum fråga men jag har googlat lite och finner inget bra svar....
Vi har lagt trappa med stora stenblock vid vår entré men hur fyller jag i springorna? Jag har såklart lagt stenmjöl men det ramlar ju bara ut från springorna i framkant. Var ”fogar” man med? Och vart kan man köpa det?
Tack på förhand!
Mvh Maria
Vi har lagt trappa med stora stenblock vid vår entré men hur fyller jag i springorna? Jag har såklart lagt stenmjöl men det ramlar ju bara ut från springorna i framkant. Var ”fogar” man med? Och vart kan man köpa det?
Tack på förhand!
Mvh Maria
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Hårdfog om inte sand duger.
Är inte tanken att du ska höja upp marknivån där så småningom? Isf, vänta med att foga tills dess.....
Ska du använda hårdrog, så måste du lämna större springor mellan stenarna för att det ska kunna rinna ner. Sedan får du tejpa skarvarna tills hårdfogen stelnat. Har själv gjort på detta viset, med varierat resultat dock.
Ska du använda hårdrog, så måste du lämna större springor mellan stenarna för att det ska kunna rinna ner. Sedan får du tejpa skarvarna tills hårdfogen stelnat. Har själv gjort på detta viset, med varierat resultat dock.
Vi håller på att gräva ur runt just nu för att lägga plattor framför. Springorna är ändå lite större fast det framgår inte på bild. Vilket hårdfog använde du? Var du inte nöjd med resultatet?C crazytok skrev:Är inte tanken att du ska höja upp marknivån där så småningom? Isf, vänta med att foga tills dess.....
optimum skrev:
Jag skulle struntat i fog för det kommer nog aldrig bli så bra
Däremot tror jag du får problem där jag markerat på bilden
Snö och regn kommer nog ge dig problem med röta.
okej, så det är så pass. Stör mig på att det är springor där det ej går att lägga sand bara!
Inga problem. Vår byggledare har godkänt detta så det är en glipa i mellan.
[bild]
Klicka här för att svara