Hej!
Det här är mitt första inlägg på forumet och jag hoppas på några goda råd kring fogen runt min golvbrunn
Jag bor i bostadsrätt och efter några år har det ansamlats en hel del mögel på den nuvarande silikonfogen som inte går bort och jag är därför igång med att ta bort denna och sätta dit ny fog. Jag har införskaffat mig silikonfog m.m. för badrum men har läst flera inlägg på det här forumet nu där majoriteten tar avstånd från silikonfog / mjuk fog runt golvbrunnen. Som ni förhoppningsvis ser på bilderna är det en glipa mellan brunnen och klinkers där silikonfogen har suttit. Glipan är ca en halv centimeter djup och den hårda fogen runt brunnen är relativt ojämn. Så min fråga är: vad bör jag göra åt detta?
Tack på förhand!
Det här är mitt första inlägg på forumet och jag hoppas på några goda råd kring fogen runt min golvbrunn
Tack på förhand!
Tack för svar! Är det någon särskild hårdfog jag bör använda? Klinkerfog?
Tack igen! En annan fråga, hur viktigt är det att jag får bort all tidigare silikon? På vissa ställen är glipan mellan slukrist och klinkers ganska snäv och det är svårt att komma åt vissa rester av silikon. Eller om det finns något tips på hur man kan bära sig åt för att få bort det.F Fjonken skrev:
En grov svamp och några knivblad så är du i mål, hårdfog fäster inget vidare på mjukfogA AntonH1234 skrev:
Tack för dina svar, en annan fråga jag har kring nästa steg i processen. Behöver den nya hårda fogen täta till ända ner i glipan eller enbart ovanpå / så gott det går. Hoppas du förstår frågan.F Fjonken skrev:
Klicka här för att svara