Nu är det jag igen. Får för mycket hjälp här för att sluta ställa frågor :)

Har nu lagt klart övervåningen och halva undervåningen. Ganska nöjd med resultatet än så länge. Ska nu lägga hallen, där vi ska ha klinkers närmast ytterdörren, och därefter fortsätta med trägolvet (gran, 135 x 25 mm).

Nu till min fråga. Vill helst undvika att sätta list mellan golven och funderar på hur stor glipa jag ska ha om jag istället lägger en fog. Blir en cm för brett?

Och vad ska jag ha för fog?

Stort tack på förhand!

Edit: Klinkers är 30 x 30 cm kalksten, om det spelar in.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.