4 851 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Fog - Mapei eller PCI ?
Har nån erfarenhet av de två fogmassor: Mapej och PCI?
Vilket är bättre = lättare att rengöra?
Vilket är bättre = lättare att rengöra?
Tack, killar. Då har jag bestämd mig för PCI.
Kommer nästa funderingar.
Det finns PCI Geofog och nanofog. Jag är lite tveksam när det gäller nanogrejer p/g av hälsorisker. Eller kanske överdriver jag...?
Vilken är mer tåligt mot smuts?
Det finns PCI Geofog och nanofog. Jag är lite tveksam när det gäller nanogrejer p/g av hälsorisker. Eller kanske överdriver jag...?
Vilken är mer tåligt mot smuts?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Aj fan.... bra du uppdaterartank77 skrev:
Jag har inte använt den direkt utan kör med Nanofogen allt som oftast numera och jag sätter ju inte sådana mängder plattor så jag har så stor koll... skrev mest vad jag hört om den inann...
Kan väl nämna att min favoritfog för vägg är Schönox TD, lätt att foga med och den blir jämn och fin utan tendens till flammighet.
Bästa klinkerfogen är PCI:s Megafog i i kulören cementgrå, går ej att misslyckas med denna fog, man kan misshandla denna fog totalt, antingen börja torka tidigt eller vänta riktigt länge innan man börjar tvätta av. Blir alltid perfekt utan tillstymmelse till flammighet.
Bästa klinkerfogen är PCI:s Megafog i i kulören cementgrå, går ej att misslyckas med denna fog, man kan misshandla denna fog totalt, antingen börja torka tidigt eller vänta riktigt länge innan man börjar tvätta av. Blir alltid perfekt utan tillstymmelse till flammighet.
Klicka här för att svara