Vad blir snyggast för att dölja springan mellan golv och tröskeln, nån form av fog eller metallist? Jag tänker fog men finns det någon bra fog som inte drar åt sig så mycket smuts?

• Springa mellan ljus trägolv och dörrtröskel, undersöker om fog eller metallist passar bäst för att dölja mellanrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Springa mellan tröskel och trägolv, diskussion om att dölja med fog eller metallist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror varken fog eller list blir snyggt, överväg en ny bredare tröskel.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror varken fog eller list blir snyggt, överväg en ny bredare tröskel.
Du tänker en tröskel som då går ovanpå det nya golvet med tanke på att det krävs utrymme för rörelse? Det känns svårt att få till det på ett bra sätt med tanke på att det nuvarande tröskeln är fogad mot klinkersgolvet.

Jag skrev väl inte att det var enkelt utan tycker bara att det vore snyggare än fog/ list.

K
Lägg en tröskelplatta mellan förhöjningen av tröskeln och golvet. Den ska alltså vila på nuvarande tröskel och det nya golvet. Kapa bort den postformade kanten på den sida som ska ligga mot tröskeln.

Jag misstänker att klinkersgolvet är i ett våtrum samt att tätskiktet som är under klinkersen går upp på både karmen och tröskeln.

Hur stor springa är det mellan undersidan av dörrbladet och befintliga tröskeln?

Finns det någon överluft mellan rummen?

Har ni lagt nya golvet ovanpå det gamla eller har ni tagit bort det gamla golvet?

Är varje "skarv" i nya golvet en verklig/fysisk skarv?
Om ja, hur sitter den 1-4 cm smala biten fast i raden innan?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.