Hej!
Vad bör man använda för foder runt en altandörr, utvändigt? Färdigmålad eller måla själv? Vi satte dit en vitmålad list som vi hittade i en bod (från förra ägaren) som nu har flagat och blivit böjd.
Vad är bäst att fästa fodret med när karmen är av pvc? (och fasaden av puts)
Länka gärna till ett bra foder, kan inte bli FÖR tydligt
Mvh Figur
Vad bör man använda för foder runt en altandörr, utvändigt? Färdigmålad eller måla själv? Vi satte dit en vitmålad list som vi hittade i en bod (från förra ägaren) som nu har flagat och blivit böjd.
Vad är bäst att fästa fodret med när karmen är av pvc? (och fasaden av puts)
Länka gärna till ett bra foder, kan inte bli FÖR tydligt
Mvh Figur
Redigerat:
Ursäkta sent svar, här kommer bilder! Karmen är i pvc, vilket i efterhand känns som ett riktigt dåligt val. Hur tusan fäster man trä i pvc?
Jasså? Vad smidigt! Och pinsamt att det då dröjt så länge innan jag fick tummen ur att ta tag i detta. För jag antar att det är ett ganska lätt jobb att foga? Är det en valfri fogmassa för utomhusbruk jag då vill ha, samt en fogskrapa?F falkn skrev:
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
149 kr inkl moms
Läs mer
Jag skulle inte påstå att det är lätt om man inte är van (om det ska bli snyggt). Du ska helst ha en fogmassa för anslutning fönster/dörr mot tegel/puts t.ex. Sika AT-Connection. Maskera och använd fogpinne.
Bästa svaret
Jag hade nog endast fogat med t.ex Lenson Polymer Sealer 303 eller lämplig utefog/byggfog.
För att fästa trä mot pvc så används lämpligt lim/fog.
Enklast är nog att tejpa med papperstejp på varsin sida av fogen sedan foga och jämna av för att sedan dra bort tejpen.
Det kan behövas en bottningslist innan du fogar.
För att fästa trä mot pvc så används lämpligt lim/fog.
Enklast är nog att tejpa med papperstejp på varsin sida av fogen sedan foga och jämna av för att sedan dra bort tejpen.
Det kan behövas en bottningslist innan du fogar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden