Oj Oj Oj ritningar o allt klart o tydligt. Tackar! Hade en annan ide som ni kunniga kanske kan ge mig lite feedback på. Teori: Laddomaten startar på 70 grader panntemp laddar tankar fulla till ca 90 grader , rör inte på pumptermostaten den står fortfarande på 70. All varm volym går genom Laddomat och panna o tankar ner till 75 ca sen slår pumptermostaten av Laddomaten, dvs hela volymen sänks till 75 grader sakta. Vad förlorar man på detta? vart tar värmen vägen, är det inte så att värmen går till att värma huset under tiden den kan ju inte bara försvinna. Vad säger ni?